|
|
|
|---|---|
|
Tjo fräs! Har en 318ik -87 som jag vill smäcka dit ett öppet filter på, för o få lite skönare sång ur motorn... Har letat mig gul o blå efter nån adapterplatta så man kan få fast filtret, hur har ni gjort? Hittat adaptrar till 320->325, men passar dessa min lilla motor också? Motorn är en M10, blir det nått krångel med sladdar ? Nån som pulat dit ett på en m10 kan la slänga till mig på msn annars? goldog187@hotmail.com | |
|
Hade det på min gamla M10 -84. Men det var absolut inga problem, jag hade en rund anslutning till insuget så det var bara o slänga bort burken o på med sport filtret! Har svårt o tro att du behöver någon adapterplatta om nu motorn ä original! Mvh Henke |
|
|
säker på det? kollade "framför" luftburken och den satt typ med 4 skruvar ungefär som en adapterplatta...? |
|
|
Kolla på sportfilter.se Dom säljer filter med anslutningsdetaljer. /R BMW - Vad annars? |
|
|
Är det nån som vet säkert om det är runt anslutning till insuget på min eller om jag behöver nån adapter platta ? |
|
| ingen som vill träda fram o erkänna att dom har öppet filter på sin M10 ? :) | |
|
har snackat med en kille som bekräftade att de va rund anslutning (härligt!).... Nån som vet vad för diameter jag ska ha på filtret ? jag behöver detta va ? -ett gummislang från LMM -ett 3tums rör där man kan borra hål för den där sladden/givaren(alldeles för trött för o komma på vad den heter) -slangklammers -luftfilter med 76mm (?) anslutning? kan de stämma kanske ? |
|
| vad för slang ska man ha mellan LMM och luftfilter, vart får man tag på en sån tjock ? | |
| Jag gjorde en så jag fick "bond-öppet filter":P, alltså satte luftburken på glänt, och stripsade runt, men efter ungefär 6 timmars körning så blev min LMM helt konstig, tomgången började pendla mellan 1 och 1.7 hela tiden, ungefär som när en motor kokar om ni vet hur det låter, var dock bara att nollställa bilen så funkade det igen, men nu har jag skaffat ett öppetluftfilter, och undrar om man ska ställa in något värde eller nåt för att det inte ska bli så igen, eller var det bara för att det inte var ett "äkta" öppetluftfilter??? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.