AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.177

Information om pixelfel

Dr
342
Dredd
525d -10
Tjena!

För allmän information angående pixelfel som många verkar dras med:
Jag hade min bil inne på europlus-lagning för en vecka sedan. Till min förvåning så byter BMW inte längre instrumenten pga pixelfel. De skickas till en firma som lagar dem. Mina pixlar fungerar perfekt nu. Jag talade med den BMW-återförsäljare som lagade min bil, och han faxade över informationen om den firman som de anlitar för att laga pixelfel.

Firman ligger i Hamburg och har hemsida på följande adress:
Länk

Jag kan inte uttala mig om firman, eftersom jag inte personligen har haft kontakt med dem, men det borde ju betyda något att BMW själva anlitar dem. Hoppas detta hjälper någon som vill spara lite pengar på reparationer.
BMW har väl tagit till sig av alla som blir förbannade när man endast erbjuds nytt instrument vid problem med pixlarna. Hoppas dom gör likaledes med Business stereon i E39 -97/-98 när den kör över balans/volym osv i ena ändläget.

FP
jo
30
johanna25
BMW E39 M5 V8 -00
HEJ VAD FICK DU BETALA FÖR ATT FIXA PIXEL FELET
Som det står på hemsidan så kostar det ju drygt tusenlappen, utan skatt osv påslaget (dessutom tillkommer ju frakten), så det blir väl inte helt billigt...

Torde dock vara billigare än alternativet, att köpa nytt.

Johanna25: Slå av Caps-Lock! Vad jag förstod hade Dredd sin bil inne på garanti-lagning så han vet nog inte vad just pixelåtgärden kostade...

/Marcus
Undrar vad dom gör där? Kanske en massa polacker som sprejar med w40 gucka till förbannelse... ;) Länk
Man byter ut kontaktöverföringen mellan LC-displayen (själva glaset) och kretskortet.
Att spruta på kemikalier brukar tyvärr bara hjälpa temporärt, möjligtvis kan man ta bort kontaktöverföringen (zebralisten) och rengöra och montera ihop igen.

FP
Folke: Är det möjligt att få ihop den igen om man väl har pillat isär dem? Kändes lite som att de satt där för gott, eller i alla fall tills man bröt sönder något...
Nja, det är svårt, i synnerhet om man måste demontera mätarnålar osv. Men som med andra liknande jobb, ingen större grej om man har rätt utrustning, tålamod och kunskaper osv. Det är trots allt ingen raketteknik det handlar om...)

FP
Dr
342
Dredd
525d -10
Trodde de hade ett paket med överblivna pixlar som de hällde på och hoppades skulle fastna... ;)
jo
30
johanna25
BMW E39 M5 V8 -00
Hej jag fick svar från firman i Hamburg som lagar pixel felen och det tar 2-5 Arbeits dagar och skulle kosta 170 EURO med frakt
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.