|
|
|
|---|---|
|
Hej. Nån som har provat avskärma lågnivå med alufolie? har hört att detta ska gå, har en del generatorljud för att jag dragit under mattan på höger sida, tror jag var i en annan värld när jag drog och tänkte inte på att strömmen går på höger sida där jag drog och nu tänkte jag försöka undvika att dra i taket el. i mitten. hade i mitten på min gamla bil men det var så trångt med 3 lågnivå. Livet är för kort för att köra diesel!!! | |
|
Man kan också tvinna kabeln för hand och isolera med vaxat papper, men varför? Mulle |
|
|
vad är det för kabel då? en trippel skärmad kabel som är smart placerad ska klara sig fint, annars ör ju bly den bästa avskärmningen. |
|
|
Visst är bly OK som skydd för röntgenstrålning. Aluminium är ju bra till mycket men inte som skärm för magnetfält, varken 1 eller 19 eller flera lager, aluminium är omagnetiskt. Är du säker på att du har något störande magnetfält att skärma av? Ev. generatorstörningar beror mestadels på jordslingor, olyckliga dubbeljorningar osv, detta kan aldrig skärmas bort. Sök gärna lite trådar på t.ex generatorstörningar så hittar du riktigt utförliga svar. FP |
|
|
Har trippelavskärmad kabel. Var och köpte 2 jordisolatorer på MDS, tyckte inte jag behövde en tredje till steget för basarna. Men hur som helst nu är problemet löst. Men tack för alla svar. Livet är för kort för att köra diesel!!! |
|
| Vad fick du betala för en isolator? | |
|
199kr/st Livet är för kort för att köra diesel!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.