AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
803

Torkar samt centrallås problem E34 520 -89

Hejsan.

Har en bmw E34 520 -89 att glid om kring i. Nu är det dock så att vindrutetorkarna inte fungerar samt att central låset inte funkar heller.

En kompis som är mer inne på elerktronik än mig skickade på 12 volt på några av reläena i reläboxen. Då spolade bilen rutan samt vindrute torkarna svepte lite. Fick även centrallåset att låsa alla dörrarna.

Vi mätte sedan strömmen både på säkringen vid reläboxen samt på säkringen i motorutrymmet I motorutrymmet var det 12 volt men under baksätet endast 2.5 eller liknande. Kan det vara kabelbrott nånstans måntro eller ska det vara så?

Finns det någon punkt där det är vanligt att kablarna går av?

Om jag vill följa kabelstammen från baksätet går den i träskeln eller utanför?

//Gustav

FA
1.429
FAF
X4 30d -16
Säkringen vid hö stötdämpartorn i motorrummet!!
Kolla den.
FAF
Jo den har jag kollat och den är tyvärr hel vore ju himla trevligt om det varit något sådant som hade gått.
FA
1.429
FAF
X4 30d -16
Har du mätt spänningen på båda sidor om säkringen, den behöver inte vara trasig men kan ha blivit en resistor, då får du en lägre spänning på ena sidan om säkringen
FAF
Hmmm du menar på kablarna under säkringsboxen eller?
FA
1.429
FAF
X4 30d -16
Nja, mät spänningen på båda sidor om säkringen för att ta reda på om säkringen har blivit ett motstånd, det ska va samma spänningsnivå på båda sidor.
FAF
Hmmm ok får ta och försöka göra det. Tack för tipset :)
fjamsetramsa
Det är fel på gm eller rm boxen under baksätet..ibland kan båda vara kass...exprimentera inte med att skicka ström osv...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.