|
|
|
|---|---|
|
Hej! Tänkte eventuellt köpa av privatperson i Tyskland och sedan ta bilen på Eurotransport hem. Är det nödvändigt för mig som köpare att åka till Zulassungsstelle och fixa med några papper? Skyltar behöver jag ju inte. Annars är det väl bara stålar, köpekontrakt och sedan få med briefet och helst en servicebok. Nåt mer? Mfg Anders | |
|
Du har rätt! Zulassungsstelle behöver du inte besöka. - UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE - |
|
| Jag tror du ska besöka Zulassungstellet ändå. Det bör noteras i fahrzeugsbriefet att bilen är klarerad för export och avställd i Tyskland. Annars kan du ev få probelm med bilprovningen. | |
|
erland: Att man kan få problem med besiktningen om man inte avregistrerar bilen för export stämmer INTE! Finns absolut ingen anledning att besöka Zulassungsstelle i det avseendet, end of story..... Däremot så bör den gamle ägaren ställa av bilen innan försäljning eftersom han annars riskerar att få mer arbete för att få bilen avregistrerad/avställd efter att den lämnat landet, är den däremot redan avställd så behöver han inte göra något. Oavsett vad som sker så kan den svenske köparen inte få några problem eller extra bekymmer om bilen är antingen påställd eller avställd. - UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE - |
|
| Glasklart. Tackar | |
|
Kan själv intyga att det är som Rolex säger......men jag vet även vilket helvete det kan vara o avregga bilen i Tyskland (men det är ju inte ditt bekymmer :) Jag har både importerat o exporterat till Tyskland...o kan bara säga att dom är riktigt jä..la dryga på Zulassungstelle. RÄtt papper är inte alltid rätt papper, det beror oftast på vilken handläggare man får. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.