|
|
|
|---|---|
|
Äger en BMW E 90 och är på väg och köpa vinterdäck till bilen. Däckfirman tyckte jag skulle köpa vanliga 16" vinterdäck som är betydligt billigare än RF-däck. Om man skulle råka ut för punktering så kan man ha reservhjul på flaska "fungerar utmärkt enligt dom". Är det någon som har uppfattning, om detta kommer att fungera på bilen, eller skall jag köpa RF-däck. | |
|
Satte på mina Gislaved Nordfrost 3 igår 205/55-16" och har nu åkt från GBG till Sthlm och jag kan säga att jag gillade verkligen komforten och stabiliteten i dessa däck på bilen. Jag kör dubbat EJ punkteringsäkra och har helt enkelt tagit med mig däck på burk ifall ifall.... Tycker nog att du skall göra som jag och du blir säkert nöjd...om inte annat så blir plånboken nöjd:-) |
|
| Köpte du däcken med fälg. Fick du bra pris? | |
| Jag monterade mina Nokian WR i helgen. 205-55-16 ej punkterinsfria. Funkar perfekt. Beställde komplett sats på nätet. | |
|
Andrè: Mailet kom fram. Inkluderar frakten i priset? |
|
| Lucko : Svar Ja. | |
| Lucko : bättre om du skickar ett @ om du undrar över något. Kör på min hotmail. | |
| Jag kör med vanliga dubbdäck, dom är mycket komfortablare än runflat. Köper Mobility system, kompressor o lagningsvätska. | |
| Hade inte valt RF (förstärkta) däck, finns risk att de är gjorda på en hårdare skuldra vilket troligen kommer att innebära högre ljudnivå. | |
|
Kör 205/55/16 Blidgestone Blizzak runflat och är mycket nöjd. Köpte på BMw med orginalAlufälg, 14 papp. Provad dunlop dubbdäck innan jag köpte dessa och det låter för mycket med dubb, men det är ju en smaksak. Bor i Göteborg också så vi har inte så mycket snö och elände, samtidigt kan jag ta bilen ut i Europa om jag vill, vilket jag inte får om jag har dubb. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.