|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
"Gått för långt" har det gjort när ventilhuset exploderar, och det märker även den mest likgiltige bilägare eftersom bilen då helt förlorar förmågan att förflytta sig. :-) Det finns en beskrivning av tidigare/lindrigare symptom i mekartipset jag länkade till ovan. I korthet: Svårt att komma iväg på ettan; bilen vill backa i neutralläget; svårt att få i backen och backa uppför i stark lutning. |
|
|
ok : ) men jag menar tills dess att symtom uppstår så e det väl bara ligga lågt... det kan ju dröja innan det händer något eller ? //bosse |
|
|
Kallstartade ikväll (-6C) helt utan motorvärmare. Växlar mycket smidigare från start, om än lite sent (programvaran är väl ställd så). Även med varm låda tycker jag den växlar lite rappare och samtidigt ännu mer omärkbart. Växling mellan D/R går troligen dubbelt så fort får jag för mig. Tillsammans med att jag även fått bort glappet i framvagnen känns bilen helt underbar! Och efter att ha kört en 118i 1,5 vecka kan man inte annat än småle hela tiden när man kör =) Herregud vilken idioti att lägga 200k på en ny liten 1-serie när man skulle kunna återställa en -97/98 750 till absolut nyskick för de pengarna. |
|
| johan _s : ) eller hur !!! | |
| Jag fick priset på Burlins motor i skellefteå. Jag tror att det är arbetstiden som kostar för själva kulorna är väl bara någon hundralapp. Om dom vill ha mycket mer på någon anna verkstad så måste det priset vara förhandlingsbart, det tycker jag alla priser är iofs. Har alla e-38:or ett kallstarts program? Hur funkar det? | |
| tjenafaan: Om du börjar uppleva de beskrivna symptomen är det nog lika bra att åtgärda på en gång. Bättre stämma i bäcken än i ån brukar det ju heta. Visst, om du har tur kan det säkert fungera i åratal utan allvarliga (och dyra) problem, men varför ta risken? | |
| gunnarG : ) min låda funkar kanonbra,, kanske något trött när man kör mellan d / r eller framför allt från d till r åt andra hållet e den direkt så att säga ... : / tog kontakt med förra ägaren och fick reda på att oljan e bytt vid 12000 mil på den,, så det kanske inte e dags och byta ännu ?? att oljan e bytt , påverkar det detta med kulerna? eller spelar det ingen roll ? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.