AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.199

Ny M3 ägare (e46)

sn
99
snoo
M3(E46) - 2003
Jaha, då har man slutligen bytt in 323Ci'n och är från och med idag en (överlycklig) ägare till en 2003 års M3'a!

dvs dax att byta grupp i forumet och presentra sig här.

Bilen:

Stålgrå Metallic
16:9 Navi/Tv
Harman/Kardon m.m

mvh kalle
sise
grattis riktigt snygga dom där

hampe m3
en bild eller 2 e aldrig fel;)
grattis till en trevlig bil
Grattis

Vart hittade du den`?

Golfaren99
sn
99
snoo
M3(E46) - 2003
Golfaren: Här lokalt i Zurich.

Precis hemma efter en intensiv körrunda!

Måste bara skriva att bilen har slagit alla förväntningar, med hästlängder!

För att vara helt ärlig måste jag nog erkänna att jag inte riktigt insåg vad jag köpte. Bilen är ju helt sinnessjuk! Och inte förrens nu förstår jag hur PRISVÄRDA e46 M3or är idag. Borde ju kosta det dubbla !! :)

mvh kalle (fortfarande i chocktillstånd :D )

ps. bilder kommer.
Visa användare
230
lalle83
M3 Coupé 3.0 -94
Fan va fränt! Så fort plånboken tillåter så handlar jag en åxå! :) Gratulerar till köpet!
///MVH Johan

Länk
Länk
Grattis till bilen!!!
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Överlycklig har du all rätt att vara!
En vacker dag skulle man själv vilja ha en motsvarande bil, och du är redan där idag. =D

gratulerar till ditt nya inköp och förstår din känsla:-) Tyvärr som med allt vänjer man sig och tycker snart att det är vardag, fast jag aldrig trodde det när jag skaffa m3 att jag skulle vilja eller behöva mer acc än det var så har jag redan börjat kolla på att montera kompressor ;-) Du kommer säkert håna mig nu men återkom om ett halvår när du kör den dagligen;-) Inte för att jag tror du kommer vara missnöjd på något vis men jag tror du kommer förstå vad jag menar.
Vilken färg har du på bilen, är det smg eller manuell? Ha det så skoj med bilen men ta det lugnt innan du lärt dig hantera den.
sn
99
snoo
M3(E46) - 2003
Ryk: jag förstår nog precis (tyvärr) vad du menar :) , hoppas dock att det dröjer ett ta.

Stålgrå metallic med manuell låda.

Här kommer en första bild:

Länk

mvh kalle
Snoo
det ska nog dröja ett tag. Jag blir fortfarande paff över vilket drag det är i bilen samt att det aldrig tar slut som i min förra 330. Men i början trodde jag att det inte fanns någon snabbare bil och att det skulle vara omöjligt med mer acc än det var i den, något jag var helt säker på var att en bil med mer tryck i är inget jag behöver och att det bara skulle vara löjligt men nu....nja nog skulle man vilja ha det lilla extra,-) Men jag är säker på att du kommer kunna njuta av bilen en lång tid utan att tycka att den är slö, annars är det något fel :-)
glömde att säga att den såg fin ut på blden. Själv kör jag imolaröd, hade inte råd med metallic,-)
m3
139
m3italia
E30 320is -91
Haha, den ser lite olaglig ut den där parkeringen! ;)
Men ni kanske har andra regler där i Schweiz?!
C.
749
C.Svensson
320iT-06 E91

>>Snoo

Vilken fin bil du har, det är bar att gratulera till ett bra köp. Hur är det att äga M3 i Schweiz, försäkringspremier m.m?
Måste bara fråga en annan sak också. Du har inga kontakter ang. arbete. Jag har velat flytta till just Schweiz nu ett tag och vill hitta ett arbete. Jag är maskiningenjör och arbetar som konstruktör. Ser i din profil att du arbetar med telekom men du har kanske kontakter eller något tips på vart man ska vända sig för att hitta platsannonser.

Tack på förhand!

" tvätta, tvätta, tvätta.... "

Länk

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
C.Svensson. Det är nästan bara i sverige där man måste parkera i vägens "färdriktning". Det räcker med att åka till t ex norge så parkerar folk på bägge sidorna av gatan, oavsett "färdriktning".
C.
749
C.Svensson
320iT-06 E91

>>Acey
Det var iofs inte jag som frågade den frågan....:)

Länk

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
C.Svensson: Ursäkta, och nej jag är inte full på dagtid, utan hjärnan var helt enkelt inte inkopplad :o)

C.
749
C.Svensson
320iT-06 E91

>>Acey
Hehe, sånt händer...

Länk

sn
99
snoo
M3(E46) - 2003
C.Svensson: Priser pa bilar och forsakringar ar liknande som i sverige, ev. nagot billigare pga stort urval.

Da vi ar utanfor EU ar det dock ratt problematiskt med jobb. Man maste soka jobb-visa och ha ett "sponsoring" foretag bakom sig. Liknande situation som nar man emigrerar till Australien eller USA med andra ord.

mvh

Lite Off Topic, men agande parkering i korriktning. Har faktiskt aldrig tankt sa mycket pa det. Alltid tankt "salange man ar i rutan sa .. "

Kan man bota for detta i sverige ? Ratt taskig lag tycker jag.. stor ju ingen direkt oavsatt vilket hall man star at.
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Det är bara och gratulera Snoo, skulle gärna suttit i bilen när du provåkte den efter köpet.

Grattis.
jo
87
jorgenp
M3 -02
328i Touring -95
Snoo:

500:- kostar det att parkera mot färdriktningen, tror jag.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.