AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
821

Motorn går ej upp i temperatur tillräckligt

ge
39
gesa2
525iAX Touring -95
På min 320 i -90 går tempmätaren inte upp till mer än första strecket (av tre) mellan blått och rött. Med andra ord, för lite, eller?
Dessutom är det ganska så dåligt med värme ifrån kupéfläkten. Är det någon som haft samma problem och som vet vad det är?
Visa användare
223
peanutboy
530d E61
Byt termostat det brukar hjälpa.......

//TobbE
Byt termostat.
Ve
210
Velgro
G32 640D GT
Hade samma problem med min syrras 316. Det berodde på att det läckte kylvatten och således inte var tillräckligt med vatten i. Kan vara termostaten också givetvis, inte i mitt fall dock.
ge
39
gesa2
525iAX Touring -95
Så det kan inte vara toppen då?
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Det bör det inte vara, börja med att kolla att du har tillräckligt med kylarvätska. Nästa steg, byt termostat.

Mvh
Anders S.
Ko
663
Koffe
320iC -93
Jag tycer att min temp ligger lite högt... (Strax ovanför mittenstrecket). Den har gjort det så länge jag minns, och den är ju långt ifrån rött. Känns bara lite irriterande att den inte pekar rakt upp på mittenstrecket. Var ligger era mätare?

//Koffe
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Min pekar precis till höger om mitten så att mittstrecket syns så att säga...

Mvh
Anders S.
Crusty
Nått speciellt att tänka på när man byter termostat? ska göra det nu nämnligen. Min bil tar en evighet innan den blir varm. Duger en mekonomen termostat? eller ska man satsa lite högre? har köpt termostat på mekonomen förr men inte till Beemern o den vill jag inte släga i vad som helst!
Kristian
Har samma problem på min...
Ska in till BMW verkstad på tisdag.
Min läcker kylarvatten också..
Haller med Anders......
Kolla kylvätskennivan först, kanske läkage vid vattenpumpen eller topp.....
Byt sedan termostat.....har för mej att den e lite väl onödigt dyr att byta om den inte e trasig....

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.