|
|
|
|---|---|
|
Ska köpa en e32 och använda som bruksbil och är mest sugen på en 740. Många hävdar att den motorn krånglar sällan och bara går, är det bara en myt? dom jag har tittat på har rullat mellan 30 & 40000mil är det mycket problem vid sånna miltal?, jag tror dom flesta har rullat så långt även fast det inte står på mätarn. Ni som har 740 hur mycket drar dom i verkligheten?, jag kör själv mestadels stadstrafik. //Per | |
|
Jag äger en 740 IA -93 med över 32k på mätaren. Det är min slit och släng bil. Vet att membranet byttes precis innan jag köpte den. Inget har pajat under de 18 månader jag har ägt bilen... Hade tidigare en 740 IAL -93 i tre år som var i nyskick 15k på mätaren. Den enda reparationen under dessa år var... Byte av termostat, annars bara sedvanlig service. Har även en 735 I som jag upplever som törstigare (nu kommer jag nog få kritik) men det kan ju bero på mina specifika bilar. Orkar inte bry mig om exakt hur mycket de drar det är komforten och orken jag vill åt. Hade det varit för ekonomin hade jag åkt andra bilar och skrivit i andra forum... Tycker nog generellt att 740 ger mest för pengarna. Och den är inte alls så dyr att äga som gemene man påstår, dock gäller det att ha is i magen och noga kontrollera att bilen man köper är ok! Bättre att slanta upp för en reko bil än att laga och renovera i sju svåra år. Eller så köper man något halvdant exemplar och lever med att det är sisådär... Lycka till! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.