|
|
|
|---|---|
|
ojämn temp! bilen går upp i temp som vanligt men när jag kört ett tag så pendlar den fram och tillbaka alldrig över mittstrecket men sjunker ända ner till blåa fältet,är det termostaten eller luft i systemet vattenpumpen eller toppen?vore det toppen så borde den väl gå varm eller? Mvh Janne | |
|
är det luft borde den gå varm och även om vattenpumpen är väck...men min gissning är att termostaten fastnat i helöppet läge. Mvh Andreas |
|
|
Kanske det kan vara tempgivaren till tempmätaren som börjar ge upp? //BMW-Kimmo |
|
|
Är nog inte tempgivaren för ibland blåser det varmt och ibland ljummet(termostaten?) Janne |
|
|
Jaha så du får ibland varm och ibland kallare luft i cupén? Ja då är det säkert termostaten. Provkok den så märker man ju om den är dålig, om den nu är velig så prova att koka den tre fyra gånger och se om den öppnar vid samma temperatur. //BMW-Kimmo |
|
|
Det är med stor sannolikhet termostaten som har fasnat i öppet läge, hade precis samma symptom på min 523a MVH/Dan |
|
|
Är det svårt att byta den?måste man ur med kylare etc? MVH Janne |
|
|
Den var lätt att byta, gjorde det själv ute på gatan häromdan, det finns bra instruktion på gör-det-själv här till vänster, sök på termostat och ta länken längst ner den tycker jag var bäst Mvh Hans Carpe Noxum |
|
|
Hej jag var ute och provade en 530 idag gick väldigt lugnt o ifnt men den visade på det fenomenet so fort man åkte ut efter landsväg så sjönk tempen ner mot blått eftersom jag är spekulant på bilen åkta jag till en mek och förklarade händelsen och han sa att till 99% att det var termostaten som behöver bytas .. sa tillilhandlaren och han sa att då får det åtgärdas så det blev avdrag på priset Bimmer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.