|
|
|
|---|---|
|
Med nyinköpt bil och läggning åt det pedanta, hör och ser jag mystiska saker..... :) Bilen läcker lite grann från främre packboxen till vevaxeln. Lite smetigt vid remskivan. Är detta en dyrbar historia, eller är det bara att plocka bort rem och skiva och byta packbox? Ett mysko klonkande ljud hörs när mindre gupp och annat ojämnt körs över. Jag har varít under och dragit/slitit i stag, krängningshammare m.m. Det sítter fast. En misstanke är att en stötdämpare börjar bli slut och att stötdämparlagringen är sliten. Kan detta stämma? Har någon haft samma bekymmer? Gr8ride | |
|
Hej! Hade lika på min gamla e36:a å då var d en bussning som var slut, hade samma symptom... Om ja minns rätt så var d bussningen som sitter framför bakhjulet (kommer inte igåg vad den heter..). kolla upp d i tid för min slet snett som f*n! Däcket blev slut på inte allt för lång tid.. ///MVH Johan Länk Länk |
|
|
Jag hade också samma klonkande och de var samma bussning som för lalle. Mitt bakhjul stog även ganska snett och ratten var sned när jag körde rakt men allt blev bra när bussningen blev bytt. |
|
|
främre länkarmsbussningarna tror ja de heter.. ///MVH Johan Länk Länk |
|
|
är det inte övrestötdämparfästet som det snackas om? På min gamla e36 va den kass o då klonkade de där bakifrån när man körde över brunnslock o så... // M.v.h. Spajjjs |
|
|
d kanske d åxå kan vara, var dock inte så i mitt fall... ///MVH Johan Länk Länk |
|
|
AutoPower Mekartips Byte övre stötdämparfäste (E36) |
|
| Hade samma symptom som du. Hos mig var det höger bärarmsbussning som var kass. | |
|
köp dom här grejorn så blir så ny bil som håller längre Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.