|
|
|
|---|---|
Deejay08 |
Jag undrar om min hastighetsmätare. Den fungerar lite ibland vilket kan vara väldigt irriterande... Det e nämligen så att oftast fungerar den om bilen är "varm". Jag har haft problem med dom andra mätarna också men då lämnade jag in den och dom bytte kretskortet. Men det hjälpte tydligen inte Är det nån som stött på problemet innan eller är det nån skulle kunna gissa vad man skulle kunna göra Deejay |
| Kan de va jordningen? Eftersom kretskortet är bytt, måste ju batterierna åxå vara bytta. Eller har dom som du lämnat den till, bara sagt att dom har bytt? För att lura dig på pengar, menar jag. | |
bmwmannen |
hissa upp bilen och kolla så att kontakten siter i ordentligt i bakaxel klumben .::Evobimmer::. |
|
Deejay08: Jag hade ett liknande problem när jag hade en 320i 89:a för några år sedan. Hastighetsmätaren fungerade lite som den ville. Hade bilen inlämnad flera gånger, och man kollade kontakten till bakaxelklumpen mm. Men tillslut visade det sig vara en lödning på baksidan av instrumenten som var sprucken, och därav det varierande beteendet. Hoppas det kan hjälpa.. //Robban BMW CS #4729 www.robertgustavson.com |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.