|
|
|
|---|---|
| hejsan har en 325 e30 cab.. de slamrar när kopplingspedalen inte är nedtryckt vad är det förnått ?? ha för mej att de slamrar när de är nedtryckt då är det urtrampninglagret nån som har koll på detta ??när ja trycker ner pedalen blir det tyst !!! mvh david | |
|
"Bottenstocks lager" som låter lite förmodligen...Ditt problem har diskuterats flertalet gånger...Inget att oroa sig för utan är mer ett "skönhets" fel så länge ljudet inte tilltar/förvärras |
|
| de låter ganska mycket faktiskt. hur byter man detta vart sitter det ? dyrt ? ska isär me lådan upp me kopplingen nästa vecka är det lika bra att byta ?? | |
|
Ska du plocka isär växellådan så passa då på o byta samtliga lager,drev mm....Byter man tex bara vissa delar (oftast drev) så kan man få nya oljud... Har inte riktigt koll på var lagret sitter men har för mig att det rör sig om mer än ett lager som bör bytas.... |
|
|
Om det "tjuter" eller kvittrar med pedalen uppe och tystnar med den nertryckt så är det oftast urtrampet, mycket enkelt att och billigt att byta när du ändå lyfter ner lådan Att byta allt i lådan som föreslogs, är dock varken enkelt eller billigt, isåfall är det bättre att leta reda på en bra beg låda istället |
|
parolof |
E36, du menar väl tvärt om? |
| aha va ligger en beggad låda på ?? lr nån som vet av nån lr någon som repar växelådor upp runt västerbotten ? . david | |
| Parolof: Nej, jag menar precis som jag skrivit.. Jag förstår din tanke, för det är när man trampar ner pedalen som lagret går i "ingrepp" och roterar, men oftast är det så att urtrampet låter i viloläge och tystnar med pedalen nertryckt, Förmodligen beroende på att lagret till viss del roterar med även i viloläge.. | |
parolof |
ja, men det ska normalt inte rotera i friläge |
| mitt urtrampningslager lät som satan när kopplingen va nertryckt, ingenting när den va uppsläppt. | |
| Nej, normalt ska den inte rotera, men det är endaförklaringen jag kan komma på, dvs att det till viss del "snurrar med" Eftersom jag hört många bilar som haft det ljudet, och när pealen trycks ner tystnar det, och efter byte av lager så har det tystnat helt... | |
| ska bara lägga till klarhet .. va idag å frågade en bmw mekaniker och han lyssnade på min bil å så att de är botttestockslagret lr lagren vet inte om det är fflera men ialf lager i växelådan som skrammlar inte urtrmpninglagret så ja ska upp me lådan lr så byter jag helt och hållet om ja hittar nått vetiigt .. ttack för svaren mvh david | |
parolof |
DJm, kan du översätta? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.