AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.127

Byta fjädrar på m5 turing

blitz
hej vill kolla om någon har köpt fjädrar till sin m5 turing med edc om man köper desaLänk kommer det varna eller funkar det
PA
35
PAC
M5T -95
Rekommenderar dig faktiskt att avstå från att sänka bilen. M5T är sänkt i förhållande till andra 500-varianter av tillverkaren. Ett av bekymrena som uppstår vid ytterligare sänkning är förstörda hjulvinklar med åtföljande däckslitage.
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
AUDI A6 Avant 2.4 Quattro
blitz@ PAC@
nu har två av de sällsynta ? kan ni få låta mig veta vilka dessa är för att kolla om jag har de i registret ? om ni inte vill tala om det här kanske ni kan skicka mig ett mail med reg.nrt. eller de sista 3 siffor av chassis-nrt - är någon av Era två bilar importerad nyligen ?? det lär inte finnas mer än 15 M5T av 95-årsm i Sverige - TACK på förhand för hjälpen !*)
*) jag ber om ursäkt om jag har frågat tidigare, det där med 'forum-pseudonymerna- får jag inte ordning på ;), dessutom är registret ett -fordons-register och INTE ett ägare-register -
-
en M5T 95 bör hållas i Original-utförande, det blir bäst så och bilen håller sitt värde bättre, EDC-väghållningspaketet fungerar mycket bra och i S-läge bör sportigheten räcka till, bilen är sänkbar baktill och kan justeras med hjälp
av nivågregleringen -

Global E34 M5touring Registry
PA
35
PAC
M5T -95
Hej Kalle,
Vi känner varandra väl. Våra bilar brtukar stå bredvid varandra på Knutstorpträffarna. BL01845.

Har du fått den förminskade registreringsskylten?

Mvh
Anders
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
PAC:

Är det din M5 som är Daytonaviolett och har reg.nummer som börjar med B så tror jag att jag har sett din.

//Schnitzer

-M5 '95 Limousine register (LHD)
PA
35
PAC
M5T -95
Schnitzer;
Daytona, SBJ XXX, "Individual". Finns i Galleriet.
Mvh
Anders
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
PAC:

Så var det ja. Kom ihåg B:et :)

//Schnitzer

-M5 '95 Limousine register (LHD)
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
dessa 'pseudonym' ;)
Hejsan Anders,
jaså, det är du som är PAC ;)
-
skylten har kommit fram, stort TACK !
hur har DU satt fast den, med dubbelsidig tape ??
PA
35
PAC
M5T -95
Det fanns två skruvhål i stötfångaren som passade bra.
Ti
2.587
Ticco
420i -14
blitz:

Hur gick det, sänkte du bilen?

//Ticco

www.ticco.com
Bj
351
Bjarre
BMW 535dT M-sport E61
BMW 540iAT -99
m5toureg:

Jag såg att du skrev längre upp i detta inlägg: (citat) "bilen är sänkbar baktill och kan justeras med hjälp av nivågregleringen -".

Hur gör man detta?

Mvh. Bjarre
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
Bjarre@
det går att justera den s.k. 'ride height' med hjälp av nivåregleringen -
jag hoppas att någon annan kan förklara hur det fungerar om man nu vill göra detta själv, på min bil gjordes det av aukt. BMW-verkstad -
annars måste jag söka i mina underlag om jag kan hita en beskrivning på detta..... jag hoppas att det ordna sig ändå....

Global E34 M5touring Registry
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.