|
|
|
|---|---|
blitz |
hej vill kolla om någon har köpt fjädrar till sin m5 turing med edc om man köper desaLänk kommer det varna eller funkar det |
| Rekommenderar dig faktiskt att avstå från att sänka bilen. M5T är sänkt i förhållande till andra 500-varianter av tillverkaren. Ett av bekymrena som uppstår vid ytterligare sänkning är förstörda hjulvinklar med åtföljande däckslitage. | |
|
blitz@ PAC@ nu har två av de sällsynta ? kan ni få låta mig veta vilka dessa är för att kolla om jag har de i registret ? om ni inte vill tala om det här kanske ni kan skicka mig ett mail med reg.nrt. eller de sista 3 siffor av chassis-nrt - är någon av Era två bilar importerad nyligen ?? det lär inte finnas mer än 15 M5T av 95-årsm i Sverige - TACK på förhand för hjälpen !*) *) jag ber om ursäkt om jag har frågat tidigare, det där med 'forum-pseudonymerna- får jag inte ordning på ;), dessutom är registret ett -fordons-register och INTE ett ägare-register - - en M5T 95 bör hållas i Original-utförande, det blir bäst så och bilen håller sitt värde bättre, EDC-väghållningspaketet fungerar mycket bra och i S-läge bör sportigheten räcka till, bilen är sänkbar baktill och kan justeras med hjälp av nivågregleringen - Global E34 M5touring Registry |
|
|
Hej Kalle, Vi känner varandra väl. Våra bilar brtukar stå bredvid varandra på Knutstorpträffarna. BL01845. Har du fått den förminskade registreringsskylten? Mvh Anders |
|
|
PAC: Är det din M5 som är Daytonaviolett och har reg.nummer som börjar med B så tror jag att jag har sett din. //Schnitzer -M5 '95 Limousine register (LHD) |
|
|
Schnitzer; Daytona, SBJ XXX, "Individual". Finns i Galleriet. Mvh Anders |
|
|
PAC: Så var det ja. Kom ihåg B:et :) //Schnitzer -M5 '95 Limousine register (LHD) |
|
|
dessa 'pseudonym' ;) Hejsan Anders, jaså, det är du som är PAC ;) - skylten har kommit fram, stort TACK ! hur har DU satt fast den, med dubbelsidig tape ?? |
|
| Det fanns två skruvhål i stötfångaren som passade bra. | |
|
blitz: Hur gick det, sänkte du bilen? //Ticco www.ticco.com |
|
|
m5toureg: Jag såg att du skrev längre upp i detta inlägg: (citat) "bilen är sänkbar baktill och kan justeras med hjälp av nivågregleringen -". Hur gör man detta? Mvh. Bjarre |
|
|
Bjarre@ det går att justera den s.k. 'ride height' med hjälp av nivåregleringen - jag hoppas att någon annan kan förklara hur det fungerar om man nu vill göra detta själv, på min bil gjordes det av aukt. BMW-verkstad - annars måste jag söka i mina underlag om jag kan hita en beskrivning på detta..... jag hoppas att det ordna sig ändå.... Global E34 M5touring Registry |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.