|
|
|
|---|---|
hw |
Är det någon som har erfarenhet av montering av subwoofer bakom handskfacket i en E39 sedan? Ljudskrädderiet (Birger Jarlsgatan 114) föreslog det. Är Ljudskrädderiet en bra firma? |
|
bakom handskfacket? Finns där verkligen plats till något där? Orginal sitter i hatthyllan, gillar man inte det så är nog en konventionell låda i bagaget att föredra. Sök efter det, det har varit uppe en mängd gånger. // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
hw |
Andreas, snygg bil du har! Tydligen finns det plats. Killen på Ljudskrädderiet sade att det finns subwoofer som passar där. Det fina är ju att man slipper ha prylar i skuffen. |
| Det finns ingen plats bakom handsfacket , dom menade säkert att byta ut handsfacket mot en låda alternativt en låda under handsfacket på golvet mot torpeden | |
|
Tack hw :) På dom bilderna jag har sett så ser det ut att vara väldigt dåligt med plats där under. men duktiga ljudbyggare har iofs trollat förr. Här är ett par bilder som jag hittade, Länk Länk // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
hw |
På Ljudskrädderiet sade killen att man bara hänger en aktiv baslåda (Pioneer) på 50W under handskfacket. Det blir ingen åverkan i bilen och det enda är att man får lite sämre plats för fötterna. Vad tror ni om det? |
|
Om det inte är en stor operation så kanske du kan få provlyssna innan du slår till? Jag vågar mig inte på en gissning här tyvärr. // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
| Du kommer inte få någon fet bas direkt men lite utfyllnad av basregistret lär det bli , tror det kostar ganska mkt i förhållande till vad du får. Be dom mont en större aktiv baslåda bak istället eller ännu helldre en skräddarsydd låda med 10 tummare och separat slutsteg till. | |
hw |
Har fått ett pris på 3500 monterat och klart. Det som tilltalar mig är att få ett hyggligt ljud utan att göra stora ingrepp i bilen och slippa ha prylar i skuffen. Jag skall provlyssna i annan bil samt kolla hur mycket den är ivägen innan jag slår till. |
hw |
Tack för alla synpunkter. Detta forum är otroligt bra! |
| Lyssna även hur det låter i motorvägsfart då! | |
|
hw, jag hämtade min bil från ljudskrädderiet igår. Precis samma lösning installerad. Det berömda klockradiosoundet från bmwbusiness är som borttrollat (även i motorvägsfart). Mycket snygg installation, stjäl ytterst lite fotutrymme. Mycket bra lösning för oss vanliga människor som vill ha bra ljud i bilen, rekommenderas varmt. Sannolikt inget för dom värsta audiofilerna (men dom behöver ju sällan bakluckan till barnvagnar och annat junk...) /Magnus |
|
hw |
Jag kan bara instämma med Magnus. Detta är en jättebra lösning för dig som vill ha bättre ljud men ändå ha kvar utrymmet i skuffen. Jag kan verkligen rekommendera Ljudskrädderiet, Robert Forsling, Birger Jarlsgatan 114, 673 70 50. /Hans |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.