AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.540

vart hittar jag brännslepumpsreläet

Pu
6
Putte_mannen
320i-86/e30
Jag undrar vart brännslepumpsreläet på min bmw e30 -89 (320i) sitter. Enligt en hanbok som jag har så finns det inget! Men jag har samma problem som symtomen på att reläet är sönder. Att den är svårstartad och kan helt plötsligt lägga av när man kör. Annars vet jag inte vad det kan vara!// Patrik

Länk

Länk

titta här om hittar någon ting

xe
621
xelerator
325IM TIC -90
328IC -96
sitter en svart box tillsammans med 2andra reläer, på vänstra sidan av motorrummet (sett från kupén)... boxen siter på balken strax bakom luftfilterburken...

kan vara många orsaker till att du har de symptomen...

om reläet vore sönder skulle inte bilen starta, men den kan glappa o då kan den hålla på o stula till det..

du måste ge lite mer info om symptomen, e den svårstartad när den e kall/varm, när dör den tex hur kör du då, vid gaspådrag eller när du ligger o kör lugnt på motorvägen etc...

Pu
6
Putte_mannen
320i-86/e30
Både när den är varm/kall. O de spelar ingen roll vart eller hur jag kör. och när den lägger av så lägger jag ur växeln och vrider på start nyckeln några gånger tills den startar. men vi har bytt det mittersta av dom 3 reläerna om jag inte missminner mig. och d vart ingen skillnad och d reäet kosta inte 600 kr. utan 25kr. och om man drog ur det när motorn var igång så la den av efter ett tag.

uf
314
uffe12a
Bmw 325im-04
Har råkat ut för flera bränslepumps relä haverier när jag körde e30
bilen kunde helt plötsligt bara stanna.
sen var det bara att starta den.
sen kunde det ta 3-4 månader innan det hände.sen började bilen vara svårstartad som tusan men gick alltid igång till slut.

till slut sten dog den bara
bytte åter igen relä och allt funkade igen problem fritt i 3 dagar.sen samma igen.då vart jag less och lämnade in bilen.

(då hade jag säkert förbruklat 5-6 reläer)pumpen var dålig.och det var det som åt relän enl englunds bil och motor.böt bränsla pump och sen var problemen totalt borta.

Pu
6
Putte_mannen
320i-86/e30
okej. men jag har bytt pump. iofs har jag inte bytt relä efter d. d kan man ju ta o göra! men när jag böt relät första gången så fuknade det bra ett tag.

xe
621
xelerator
325IM TIC -90
328IC -96
nu när du bytt pump kan du passa på o byta bränslefilter, bränslerelä osv på en gång...

minns inte exakt vilket utav de 3 reläena som bränslereläet var, kan kolla up de o säga de..

uf
314
uffe12a
Bmw 325im-04
om jag minns rätt så sitter relät i säkrings dosan under huven på förar sidan och är orange.det finns 2 st sådana orange relär.

således är ett av dom bränsle pumps relät.
Pu
6
Putte_mannen
320i-86/e30
Okej. Man får tacka för hjälpen! ska fixa d imorrn! Åter igen tack!!!!!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.