|
|
|
|---|---|
| Såg det på besiktningen idag. Finns tydligen ett dräneringsrör mellan torpedvägg och motor och ur den rann det kylarvatten. Någon som kan tala om för mig vad det är för dräneringsrör? Om det nu inte ska rinna ur kylarvatten där så undrar jag vad som är fel... något förslag? | |
| Såg att dräneringen ligger längre bak mot växellådan... | |
|
troligare att det är kondensvatten, stor skillnad :) Smakar det glykol om det? Sen så borde ju du få mindre & mindre vatten i kärlet, och OM det läcker där du tror det gör, då kan du ge dig f på att de luktar glykol inne i bilen. |
|
| Jo du det blir mindre och mindre vatten i kärlet. Det luktar glykol i bilen och det är glykol som rinner ut... Värmepaketet eller? | |
| Korrekt, har du tur kanske det bara är någon anslutning som läcker, men du får nog med 99% säkerhet byta värmepaket. | |
parolof |
Något "dräneringsrör" för kylarsystemet finns inte, det är ett slutet system |
| provtryckte mitt kyla system i går, en mystisk läcka såg en pöl under bilen en dag så jag smög runt i motorutrummet hittade inget men tryckte upp det å det var slangen i i varmepaketet som läckte när det blev lite tryck så det rann utmed växellådan ner hjälpte bara att dra slangklämman... | |
| Dittodutt: Precis så såg det ut... Fanns ett vitt rör som det rann ut i från och rann vid växellådan. Får undersöka om det är en slang som är lös då.. vad skulle det kosta att byta värmepaket? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.