AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
806

Diffbroms 750ia -99

Hej alla bimmer ägare. Jag undrar om det är någon som har erfarenhet/tips om diffbroms på 750 -99. Skulle gärna vilja ha en
diffbroms typ M5 under min vagn. Och funkar detta med DSC:n??
Vore kul att få utnyttja bilens egenskaper fullt ut.

Pocke
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Tror inte att det är möjligt att kombinera diffbroms med DSC III. Det händer ju att det kommer tillfällen där dom skulle motverka varandra.

///Jesper
-=Svenska E28/E12 Registret=-
Besök gärna: Länk om du har en E28/E12
Hej, och tack för svaret. Jag är lite osäker på om min vagn har DSC III.
Kan jag läsa mig till detta någonstans? Eller måste jag prova bilen på ett
öppet fält för att se hur den beter sig.

Mvh,

Pocke

Pocke
Scheckheft
Hej
DSC III blev standard hos 750 modellen from årsmodell 97. Du kan begära en utskrift från BMW med dina samtliga utrustningskoder.
DSC III har en antisladdfunktion, ett system som aktivt griper in vid under- och överstyrning. DSC I och II saknar denna funktion. 750 var den enda E38 modellen som hade DSC som standardutrustning. DSC I fanns dessutom bara till 750.

Mvh
Scheckheft
E9:Länk
Tack ännu en gång!
Från och med nu har jag lagt ner tanken på att försöka åka med diffbromsad slutväxel.

Mvh,

Pocke
po
1.178
powertoy
750iA-97 Individual step.TV/Nav.
528i -82
Jag hävdar att du redan har diffbroms på din -99:a. DSC III till trots.
Gör detta lilla test, nästa gång du hissar upp bakvagnen med båda hjulen i luften och neutralen i: Snurra på ett av bakdäcken. följer det andra med i samma rotationsriktning så har du diffbroms. snurrar det i motsatt riktning, så har du det inte.
Paap Reeder
... nja ... svårt att tro att det sitter en lamelldiff tillsammans system "över" ASC- standard.
Den kommer ju att "brytas" av systemen fr o m ASC+T.
Däremot skulle jag "riva ut det elektroniska krafset" och köra med en riktig lamelldiff.
... allt i akt och mening efter devisen: Riktiga karlar dricker Singel malt och kör med lamelldiff.... (dock inte samtidigt).

MVH /// Paap R
Hur är det igentligen med ASC och DSC.
Kom inte DSC med E39:an -96. Och att ASC dog ut med E32:an?

Mvh,

Pocke
Scheckheft
Hej
Svaret på båda dina frågor är nej. DSC standard hos E38 750. ASC+t tillval hos de andra modellerna de första tillverkningsåren.

Mvh
Scheckheft
E9:Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.