AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
989

Någon som har Navi-skivor

el
174
elite
745i E65 -03
Jag söker Navi-skivor, särskilt för centraleuropa, finns det någon som har en sådan / sådana?

I begynnelsen skapade Gud mannen. Sedan en fullutrustad BMW 7er....
A.H
Prøv denne addressen.
www.vdodayton-shop.com

Gubbracer
elite
Vilket navisystem har du? Är det Philips har jag ev en skiva för hela europa, eller rättare sagt större delen av europa. Norden, tyskland, österrike, italien, schweitz, holland + några till finns med. Kartorna är inte helt "up to date" (från ~98-99), men stämmer i stora drag.

Mvh Jesper
sn
283
snabel a
M5 -01
540iaT S.C. -98
Elite: VDO Dayton kommer strax att släppa en uppdaterad version av sin skiva med mycket stor täckning, invänta den så får du bland det bästa du kan få när det gäller GPS-skivor.
el
174
elite
745i E65 -03
Nu blev det rörigt igen. Jag har en orginalmonterad Navi i en BMW 740 -97. Vad jag har förstått på nätet så är VDO - Philips - Daytona - CarIn - NavTech helt kompatibla med varandra. Är det någon som kan bekräfta detta?

I begynnelsen skapade Gud mannen. Sedan en fullutrustad BMW 7er....
Gubbracer
Vet inte men jag har Philips orginal i min -97a.

Jag ska kolla vilket märke på skivan det är! Jag köpte den i November -01 och då åkte den rätt in i navigatorn. Har inte kollat på den sedan dess. Utbudet på kartor är motsvarande "Europa paketet" på VDOs hemsida, fast på en skiva.
sn
283
snabel a
M5 -01
540iaT S.C. -98
Philips har ett eget system om jag inte missminner mig, "Gubbracer" kan kanske bekräfta det? Navtech ligger bakom BMWs originalskivor.
Sl
38
Sladde
540i, 97
Jag har liksom "gubbracer" ett philips navi´system i min bil. Eftersom den är orginal så passar naturligtvis BMW´s orginalskivor. Dock har jag själv bara två gamla skivor från 96 & 97. (Endast tyskland).
Någon som är snäll och fixar en nyare till mig också???
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Jag gör ett försök: Philips utvecklade bla med BMW Navigeringssytemet CARIN som debuterade i och med E38 1994. Philips navi/bilstereo/biljudsdivision slogs sedan samman med tyska företaget VDO i slutet av förra århundradet. VDO och amerikanska Dayton är numera ett gemesamt bolag VDO/Dayton och CARIN är deras produkt. Denna marknadsförs dels som orginalmontage åt ett flertal tillverkare från fabrik(då används inte CARIN-namnet) och som eftermontage. CARIN är basen för BMWS naviagtionssystem med grafisk presentation idag. Och som snabel a säger är navtech leverantör av det kartlagringsmedium(CD-ROM) som passar CARIN. En skiva från "BMW" gör skillnaden att i lokala handlare och serviceunderstöd finns med. Jag har åkt VDO/Daytonskiva i 540:an (SV/DK) 2001/01 och nästa gång blir det faktiskt en orginalskiva. Och för europabruk är det kommande VDOpaketet det bästa.

Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-)
Gubbracer
Hej Kollade på skivan idag! Kartuppdateringen är från 99 och systemvarianten är carin.

Mvh Jesper
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.