|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Har ett "smällande", "knackande" ljud, svårt att beskriva ljud med ord, i alla fall så kommer detta ljud från framvagnen i låga farter och mest när man svänger. Misstänker att det kan vara hjullagret, kan det låta så och i så fall borde inte det låta i högre farter också?Bytte bromsar för ett par veckor sedan vet inte om det kan ha nåt samband. Efter att jag bytt bromsar upptäckte jag att jag hade tappat min hylsa till de låsbara hjulmuttrarna, vad kan man göra? ha det bra! Mvh MATHIAS | |
| Hade samma ljud. Fick anmärkning på spindelled på besiktningen. Bytte den och ljudet försvann... | |
M-3 |
Hej hade liknande problem,men det var dämparna som var slut(glappa) kan ju även vara krängningshämmar staget som är glappt(oxå)speciellt för dom här två problemen om bilen är mycket sänkt..men annars finns det ju lite fler saker i framvangnen som kan vara glappt.. Hoppas att det löser sig.MWH |
|
Om det är hjul lagret kan du höra det genom att göra långa svepande svängar. Är det fel på höger hjullager ex kommer ljudet att höras tydligare när du svänger åt vänster och sätter tryck på lagret. Vänster hjulager tvärtom Lycka till Kiddymojen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.