AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.690

Stenskott i strålkastaren, vad göra?

Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Hej,

Jag har fått ett stenskott i min högra strålkastare betyder det att jag måste byta hela stråkastaren eller går det att fixa med ett nytt glas bara?

Mvh
Kristoffer
Ra
117
Rauski
520i -91
Hej!
Det är ju alltid skönt o byta till nytt. Man KAN laga stenskott med silicon och få den genom besikting.
Vet ej om man måste byta hela på din , men det svarar säkert någon snart som vet.
MVH
rauski

Äntligen BMW :)
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Grejen är att jag inte vill lägga ner för mycket pengar på compacten. Ingen som har ett glas el strålkastar insats till salu? =)
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Detta "kanske" kan fungera Länk

Mvh Danne

-Never feel sorry for yourself.-
Ko
257
Kolvsallad
325iA Touring -09
Z4 M Coupé -06
Det bör finnas lösa glas, bara att ringa BMW och kolla.
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Jag var hos Carglass och frågade om de kunde hjälpa mig. Tyvärr så kan de inte hjälpa om det är ett stenskott i en strålkastare. Det hade något med materialet var olika än en vanlig bilruta.

Om jag via BMW skulle få tag på ett glas skulle man isåfall vara tvungen att bända bort glaset som sitter på redan och sen limma fast det nya på något sätt?
Visa användare
482
Dmi
850i/6 -91
523iM -00
X3 3.0d -05
2800csa -70
CompactK:

Det finns lösa glas, om du skall försöka få tag på ett begagnat så tänk på att compacterna har en typ av glas som skiljer sig från sedan, cab och coupén.
Enligt de uppgifter jag har så kostar ett glas till din 630:- men det är lite gamla uppgifter så priset kan ha justerats upp eller ner...

Vart på glaset sitter stenskottet? om det är mellan lyktorna behöver du inte oroa dig, då är det bara att täta lite snyggt med transparent silikon, sitter det framför en av lyktorna så är det bara att byta glas tyvärr.
Jag hade själv ett stenskott på glaset mellan lyktorna och vet av egen erfarenhet att bilprovningen inte säger nåt om det.

/Fredrik
Jag fick ett rejält stenskott mitt framför halvljuset på min 318ti compact och det lagade jag med transparent silicon, chansade på att det skulle fungera besiktningstekniskt sett och det gjorde det...

Da
37
Damasken
316iA compact -99
ja har också ett stenskott på mitt halvljus men ja har inte brytt mej om det hehe.... eller de har blivit hål rakt igenom, borde man täta eller byta ut strålkastaren direkt? eller kan man köra så?
Går att köpa enbart strålkastarglaset hos bla Motornord, BMW mfl kostar under tusenlappen. Eller så kollar du igenom Powerbörsen brukar finnas beg därinne billigt
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Någon som har erfarenhet av Biltemas strålkastare? Kostar 899:- för en hel insats.
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

CompactK:
Jag är själv i samma dilemma, hål på ena strålkastaren och en stjärna i den andra. Besiktningsmässigt räcker det nog om jag byter på en sida men hur snyggt är det med sprillans ny på ena sidan och 22000 mil slitage på andra?

Enligt Länk så ska det ju gå att köpa separat men får man en komplett för 899 kr på Biltema så varför inte.

Har kollat mot andra modeller av E36 och som det nämns tidigare i tråden så är det inte samma artikelnummer till compact som till andra E36or.

//Stenback
kolla upp på bildelsbasen var kan hitta den billigaste
hur än vrider å vänder kommer de vara billigast att ta där i från
finns pengar att spara

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.