|
|
|
|---|---|
|
Detta kanske man skall skriva in på 3 seriens forum men jag tror att vi som åker 5 serien kan vara mer objektiva i denna fråga. Jo frågan gäller just 316 E-46, min son skall bli BMW ägare / med pappas hjälp;-) / och då funderar jag på om någon kan ge objektiva synpunkter på just denna modell, vissa tycker att dess motor är lite " klen " men har någon av Er några egna erfarenheter. Tacksam för synpunkter. Det gäller att lotsa in sonen på rätt bilmärke innan han får " egna " ideer. NoFear <¤¤00¤¤> | |
|
Motorn är som sagt lite klen men annars en kanon BMW. Min svärmor har ägt en 316 -90 ända fram till januari i år och det har varit en underbar bil för henne som inte är så gasglad. Men till en yngre kille??? Risken är väl att han tröttnar!!?? Jag skulle nog valt en 320i iallafall lite mer kräm. 316 är en billig bil att både köra och att äga så för ekonomi får den 5 rattar.Men som ungdomsbil tror jag inte den passar. Men vem vet....... KÄRLEK KOSTAR! |
|
|
Beror ju som sagt om grabben din är av den gasglada typen eller bryr han sig kanske inte så mycket om det är fart i bilen? Detta spelar ju roll. Är han inte gasglad (vilket är ovanligt när man är ung, är själv otroligt gasglad) tycker jag 316 är helt Ok. Annars är väl 328an ett bättre alternativ enligt mig. Vi hade en 316i på jobbet för några veckor sedan och visst är den minst lika bra som alla andra E46'or i övrigt, men den saknar motor! Som 528i-förare kändes det som att rida på en snigel =) ///Tomas M BMW M528i -86 BMW E28 registrer #001 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.