AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.495

Beställningen är gjord, E90 på väg :))

ma
301
madmax05
320i E90 M-sport
Om två-tre månader så blir man ägare till en ny 320i med lite gott o blandat, värsta är väntetiden, kan knappt hålla mig plus att det är vinter tid, mörkt o trist..jobiggt jobbigt..

hadde ett inlägg där jag ville ha lite tips o erfarenheter om den nya bilen men ingen nappade, behövdes nog inte för jag var 99,9% säker på saken ändå..sålde min 330 idag o imorgon ska den hämtas av den nya ägaren, kändes lite så där men kul att jag fick den sålt så snabbt ingen annons behövdes utan bara snack med en vän, 20 min senare ringer hans granne o vill ha den..nice..vilken dag..
Sk
209
Sköll12
Bmw 120i - 05 Alpinvit
BMW X3 2,0D -12 Alpinvit
Grattis till ett bra val. När det gäller väntetiden är det skitjobbigt. Tiden går så förbenat sakta och man tänker på bilen hela tiden...nästan.

Skönt att affären med den gamla bilen gick så smidigt. Brukar vara ganska jobbigt att kränga iväg bilar tycker jag.

Vad valde du för utrustning?
Grattis,men hur känns det att byta från 330 till 320.
ma
301
madmax05
320i E90 M-sport
Sköll12. Tackar ödmjukt o vi som väntar/väntat får väl trösta varandra :)
när det gäller försäljningen så faktiskt förvånad att det gick så smidigt men ändå lite ledsamt kanske, 330 har jag njutit av o alla som har en sån kan instämma med mig att det är en skön bil med underbart ljud, det närmaste en vanlig kille kan komma en M3...utom att skaffa en så klart..

Utrustningen blev M Sportpaket+Advantage, färgen Titansilver o lite annat som farthållare, regnsensor, känns skapligt o tillräckligt för tillfället, en sak som jag valde bort är Xenon, tänkte fixa det på egen hand..
ma
301
madmax05
320i E90 M-sport
Sony; kommer defintivt att sakna 330, min favorit så här långt, har faktiskt haft nöjet med antal BMW's i min ägo men en 330 sitter kvar i kroppen känns det som, speciellt från o till jobbet måste jag passera en bro där man tvingas sakta ner, byter till tvåan o full gas..bron rasar, tror man hehe...
ma
301
madmax05
320i E90 M-sport
Sony; kommer defintivt att sakna 330, min favorit så här långt, har faktiskt haft nöjet med antal BMW's i min ägo men en 330 sitter kvar i kroppen känns det som, speciellt från o till jobbet måste jag passera en bro där man tvingas sakta ner, byter till tvåan o full gas..bron rasar, tror man hehe...
Be
204
BeemA
G30 520dx M-Sport -18
Man får grattulera till en underbar bil,
Du blir garanterat nöjd!
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Grattis till en fin bil du beställt, men gå ner från 330 till 320.

Det hade nog varit bättre kanske och beställt en 325 snikutrustad.
Grattis till bilen, men jag måste instämma i ett lite märkligt val att gå ifrån en 330 till en 320.

320:n lär bli mycket biligare att äga iaf.

Keep Your Distance!
ma
301
madmax05
320i E90 M-sport
Ja visst kommer det bli skillnad, men för nybils känslan får man offra lite sen är det en jävligt snygg modell den nya, ska investera i hemmet oxå så därför den ''snåla'' inställningen, tror nog att jag kommer att bli nöjd,,

Hoppas bara att man slipper mycket fix med bilen efteråt, nybilar har lite ''sjukdomar'' som dyker upp då då..sen parkeringen blir galen på repor o folk som inte tänker för oavsett bil eller annat, själv håller man koll som bara den o är aktsam..
Att byta ner sig 1,0 liters slagvolym, 81 hk och 2 cylindrar samt 100 nm är något som skulle driva mig personligen till vansinne men de är jag det :)

Lycka till med den nya bilen!

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
ri
320
rightnow
3-Serie Coupé, 2004
wendtan: ja, men du är ju en sån som snart måste äta upp en hatt, så dig kan man ju inte lyssna på ;) hahaha :D
Än har jag inte sett några konkreta bevis för at jag skall äta upp min hatt :)

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
ri
320
rightnow
3-Serie Coupé, 2004
Vänta du bara :D Im feeling positive hehehe.. nä, jag har ingen aning. Ska bli kul o se iaf! :) Jag vill ha bildbevis på hatten sen bara, om så blir fallet!
Med dagens bensinpris har jag full förståelse för de som väljer motorsvagare modeller.

Personligen tycker jag det är på tok för dyrt att ha stor motor i brukshinken. Att ha en entusiastbil med stor motor är en sak. Men att ha stor motor i den bil som används fram och tillbaka till jobbet är inte lika nödvändigt. Det blir dyrt i längden.

Hoppas du blir nöjd med din nya 320 madmax05!
Jag har en e46 320 CiM 170 HK. Jätte nöjd med bilen i alla avseende.
Madmax05 Du blir säkert nöjd med dina 150 HK.Man vänjer sig.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.