|
|
|
|---|---|
|
Hej, En vän har hittat en Z3 3.0 -01 som han är mycket intresserad av att ha som sommarbil, dvs endast till att köra några hundra mil/år. Begärt pris är 145kkr och bilen är importerad i mars av nuvarande ägare. Den har rullat 9000mil, har servicebok, är stålblåmetallic och har SCHiinn, klima samt 18'' hjul. Det är i stort sett allt jag vet om bilen, kompisen är inte särskilt insatt i BMW. Har panelen någon ide om priset är rimligt eller har ni några andra kommentarer? Jag känner mig mycket osäker på värdering av Z3... | |
| Tycker det är ett bra pris. Visst, den har rullat en bit, men det är ju inget som är skadligt för bilen. Sedvanlig koll av historik erfordras naturligtvis ändå. | |
735 |
Om skicket ar fint tycker jag 145 ar ett bra host pris! Svart att hitta fina 2,8:or for det priset. Dock verkar det finnas en stor (storre an annars) skillnad pa bilar mellan 150 och 200 vad galler Z3. Var och kollade pa en Z3 tror 02 i somras sv-sald med 3' pa mataren for 220'. Den var i nyskick, silver med svart schinn, men trista 16' org falgar dock. Du kanske kan kolla bilen med din polare och ar allt ok ar det val bara forsoka pruta en 5-tusing och sla till. |
|
Anders: Det var det första jag reflekterade över också, 9kmil är rätt mycket för en roadster som oftast rullar endast sommartid. Men jag antar att säsongen är lite längre i Tyskland, ffa i södra delarna där de inte har mer än ett par timmar till Rivieran. |
|
| 735: Ett argument för prut(t)ning är att det brukar vara dags för Inspektion2 strax vid 10kmil...utan att ha sett serviceboken misstänker jag att det är dags för detta. | |
735 |
Kristoffer: Jo sant med Inspectionen, tankte inte pa serviceintervallet. Sasongen ar naturligtvis lite langre, men vintrarna ar ju relativt milda jmf med stora delar av Sverige, samt att sportbilar anvands till vardags i storre omfattning i ty an Sverige, tycker jag det verkar som. Lycka till med kop! 3,0-motorn ar ju en parla i denna bil!! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.