AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
495

Värdering Z3 3.0 -01

Hej,

En vän har hittat en Z3 3.0 -01 som han är mycket intresserad av att ha som sommarbil, dvs endast till att köra några hundra mil/år.

Begärt pris är 145kkr och bilen är importerad i mars av nuvarande ägare. Den har rullat 9000mil, har servicebok, är stålblåmetallic och har SCHiinn, klima samt 18'' hjul.
Det är i stort sett allt jag vet om bilen, kompisen är inte särskilt insatt i BMW.

Har panelen någon ide om priset är rimligt eller har ni några andra kommentarer? Jag känner mig mycket osäker på värdering av Z3...
Tycker det är ett bra pris. Visst, den har rullat en bit, men det är ju inget som är skadligt för bilen. Sedvanlig koll av historik erfordras naturligtvis ändå.
735
Om skicket ar fint tycker jag 145 ar ett bra host pris! Svart att hitta fina 2,8:or for det priset. Dock verkar det finnas en stor (storre an annars) skillnad pa bilar mellan 150 och 200 vad galler Z3. Var och kollade pa en Z3 tror 02 i somras sv-sald med 3' pa mataren for 220'. Den var i nyskick, silver med svart schinn, men trista 16' org falgar dock.

Du kanske kan kolla bilen med din polare och ar allt ok ar det val bara forsoka pruta en 5-tusing och sla till.
Anders: Det var det första jag reflekterade över också, 9kmil är rätt mycket för en roadster som oftast rullar endast sommartid. Men jag antar att säsongen är lite längre i Tyskland, ffa i södra delarna där de inte har mer än ett par timmar till Rivieran.
735: Ett argument för prut(t)ning är att det brukar vara dags för Inspektion2 strax vid 10kmil...utan att ha sett serviceboken misstänker jag att det är dags för detta.
735
Kristoffer: Jo sant med Inspectionen, tankte inte pa serviceintervallet. Sasongen ar naturligtvis lite langre, men vintrarna ar ju relativt milda jmf med stora delar av Sverige, samt att sportbilar anvands till vardags i storre omfattning i ty an Sverige, tycker jag det verkar som.

Lycka till med kop! 3,0-motorn ar ju en parla i denna bil!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.