|
|
|
|---|---|
|
Hej vi säger att jag har en 3.0 5växlad m3 95:a typ men vill ha 6 växlade lådan i går det att byta lr måste man byta till 3.2 motorn oxå lr är det helt byrt att göra så? | |
| Det ska gå. Lådan är väldigt lik förutom att det finns en överväxel. Men varför göra detta? | |
| roligare att ha 6 växlad än 5 typ =) | |
| Heh ok, varför? Karaktären på växlarna 1-5 är ju densamma. Kan isåfall hålla med om att det kan vara skönare med 6 växlar då man kan få ner varvet och ljudnivån med 6:e växeln. | |
|
de med ljudnivån är ju inte fel men sen just det att det lite fräkare att ha 6 växlad än 5 =) hehe lite barnsligt kanske =P nån som kanske har gjort det å vet till hundra att det funkar och vad det kostar ? |
|
| Jag har bytt växellåda och koppling från ZF till ZF, det kostade 50 000 kr år 2000. Bara växellådan kostade 30 000 kr. Mycket pengar för att det ska vara lite fräckare. Då tycker jag du köper ett nytt växelknopps emblem med 6 växlar på :P | |
|
hehe aa du det var ju inte billigt "detta är uteslutet" |
|
|
Tjena jocke :) jag tror att du överlever med 5vxl.. Mvh Jonas |
|
|
Tror det också faktiskt. För några år sedan tyckte jag att det var jävligt fräckt med 6 växlar, bara man hörde orden 6 växlar så fick man gåshud och tänkte på en sportigbil med så stor motor att 5 växlar inte räckte till. Idag är det nästan tvärtom, varenda bil av senaste modell har lagt in 6 växlar, tex Reanult Laguna och alla nya bmw, även de med mindre motorer. Farsan köpte nyligen en 525 E60, det är bara störande med 6 växlar då man måste växla ner för att få det att gå vid en omkörning. Bilen drar ändå mer än våran gamla 530 e39 med 5 växlar. Svensson budget bilar har 6 växlar :P |
|
|
tokerik....de just så lite jag tänker oxå =) men jag skiter i detta nu... SaNoJJoNaS..?? Vem är det som vet vem jag är =) ? |
|
|
hehe, har en känsla av att vi har jobbat på samma skitställe för ca 2 år sen.. Gvab.. Mvh Jonas |
|
|
Aha...de jätte roliga jobbet "lol" hehe va ju ett tag sen får ju höras.... Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.