AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
6.557

Uppkärning på onsdag! hjäääälp!

Sida 3 av 3
Danne, om du ska köra upp privat. Så dra upp till volvo och kolla på Renault Laguna, det är väl sådana man ska köra upp i Härnösand? Kan vara ganska bra att veta vart alla knappar och reglage sitter innan man kör. Tror även det är någon annan bilmodel vv också har.

Tänk på 30-sträckan ovanför Gymnasiet, om man kör Johan Nybergs väg upp, när man svänger ut till höger, så ska det sitta en 30skylt som är lätt att missa. Har hört att de brukar ta den svängen.

Lycka till!
JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Har inte orkat læsa igenom hela tråden men jag måste sæga att kørskola ær grymt øverskattat... De vill ju naturligtvis få folk att tro att det ær mer lr mindre oumbærligt... allt før att tjæna pengar :)

Jag har tagit mina kort (A & B) helt privat till minimikostnader, alltså inte lagt ut en spænn mer æn det som verkligen ær ett måste såsom kørtillstånd, halkbana osv.

Så mitt råd. kør upp privat... æven fast Vægverket ær partisk i sina bedømningar o bedømmer privatister hårdare genom att de låtit sig påverkas utav STR:s (STR= Sveriges Trafikskolors Riksførbund)lobbyism så har du iaf råd att kugga en jævla massa ggr innan det blir dyrare...

Mvh Jens
BMW CS # 5080
Patetiskt att läsa om alla i denna tråden som slår sig på bröstet och tycker "f-n va grym jag är som klarade uppkörninge på 1:a försöket som privatist"....
Finns ju INGEN 18-åring som kan (med gott samvete) säga att han/hon är en duktig och rutinerad bilförare utan att ha fått ordentliga körlektioner på en riktig bilskola..... Inte ens de som fått 10-20-30 lektioner på bilskola OCH övningskört tusentals mil med farsan/morsan kan kalla sig för duktiga och rutinerade bilförare.

MEN, om du fått ett antal grundläggande lektioner på en bilskola och övningskört hyggligt så är du en bra bit på vägen.....

- UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE -
Visa användare
561
Travel-In-Style
330iAT -02
M3 Coupé -01
540iAT xDr -23
Att du bara orkar dra igång pajkastningen igen, den är avslutad! Läs igenom hela tråden innan du kommer med dina "jag-vet-minsann-precis-hur-allt-är-fasoner". Tråden handlar om en kille som ska ta körkort och vill ha tips och råd, ingenting annat, fast den spårade ur för ett tag sedan.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.