|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har en 750 E38 -96 och har något fel baktill. Undrar om någon vet vad det kan vara? Jag har trott att det är något fel med DSC:n. Låter som den bromsar upp ena hjulet och det "brummmar" till och nästan hela tiden. Kanske en givare som läcker till bromsylindern. Sen har jag läst att några har varit tvungna att byta bakaxel klumpen på 740 och 750 för det har varit något fel.. Då börjar man tänka kan det var något fel med den...fel olja inne eller? Har inga glapp på bakaxelklumpen. När man slår av DSC så blir det ingen skillnad. Har börja låta mer och mer. Mest i farter runt 70-90 km/h. Det låter och samtidigt bromsar den upp bilens fart.Navlagren är hela. Spände upp ena bak och efter en stund har jag märkt att det låter mer än tidigare.Så jag tror inte att navlagret håller på att skära. Har nu lysnat på det här eländet i ca. ett år. Kanske det finns någon koplingslamell inne i bakaxelklumpen och fel olja? Någon som vet? Mvh.JT | |
|
Oj oj...det gick in fel forum....man har så många olika bilmodeller så man inte märker var man är....alltid. TJT |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.