|
|
|
|---|---|
|
Hej! Var finns det service verkstäder i skåne som någon kan rekomendera. Jonas | |
|
Need For Speed i malmö är riktigt duktiga! Länk snacka med en kille som heter Tobbe. ___ Läs begagnatguiden! Länk |
|
|
Finns även en kille i Löderup som heter Åke Perssson och som har Åke Perssos bilverkstad ;-) Han är en f.d. BMW mek som har öppnat eget. Han är billig men ändå väldigt kunnig, enda problemet är att han finns i en bit utanför ystad. länk till hans sida: Länk ___ Läs begagnatguiden! Länk |
|
|
Need for Speed är kompetenta och pålitliga. /Olof Überlegenheit aus Bayern |
|
|
Skall finnas någon som är riktigt duktig på BMW som håller till i Hököpinge, utanför Vellinge. Har glömt vad verkstaden heter men det kan väl inte finnas så många att välja på i den hålan :-) Need4Speed är kompetenta men är rätt dyra, ibland tom dyrare än Förenade Bil. Annars tycker jag Förenade Bil i Fosie är mycket bra. Som BMWCS medlem har man dessutom 10% rabatt där. I Trelleborg finns annars Wendels som tydligen servar BMW, har ingen erfarenhet av service där utan bara försäljningen (dessvärre). Var mycket intresserad av en 330 de hade inne där i somras men försäljaren var mer intresserad av att snacka familjeliv med en tidigare kund som nyligen köpt en Lotus Elise av honom. Efter att ha väntat i 15min lackade jag ur och stack. Som sagt, det säger inte så mycket om själva verkstaden men gav mig ett lite dåligt intryck av stället. |
|
|
Haha, fick ett gott skratt, länkat från Åke Perssons hemsida: Så här sköter du om Din BMW för att den ska fungera som bäst Titta in då och då för här kommer jag att lägga in tips Sedan är det alltid bra att lämna in bilen regelbundet för översyn och service för att den ska gå så bra som möjligt. :-) :-) :-) |
|
|
Killen i Nyköpinge: Nytorps Bilservice i Hököpinge Kyrkby(mellan Malmö och Trelleborg). Mikael och tel Nytorp: 040/466483. Jobbar en del med NFS som jag för övrigt varmt rekomenderar. Wendels är jag lite kluven till. Har minst sagt blandade erfarenheter av dem.. Åke är ett guldkorn!!! |
|
|
Annars tycker jag faktiskt Förenade Bil Centrum (Ö Tullgatan i Malmö) är helt OK. Inga trista attityder, alltid resonabla om något gått fel. Ligger väl någonstans strax över medelpriser, hyfsat kunniga om man tydligt talar om för dem vad som gäller. En liten flaskhals kan dock vara kundmottagningen som ska skyffla över felförklaringarna till mekarna, de är inte direkt proffsiga. Detta är alltså grundat på mina egna erfarenheter och avser endast verkstadsdelen (allt för att undvika vidare ovidkommande diskussioner). ;-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.