|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, jag har fått ett irriterande problem med min 3.18, den startar inte alltid, jag har lokaliserat problemet till att batteriet inte laddas, den laddar lite om motorn går på tomgång, men det är inte mycket... Jag har skruvat bort startmotorn och kollat kolen, men de verkar vara bra, jag läste i "Haynes (eller hur det nu stavas) handbok, och enligt den så ska man byta om kolan är kortare än 6mm, mina kol är längre än så, så det borde inte vara problemet... Jag ska åka in till en bilelekrisk firma och kolla startmotorn snart (teknikern var inte inne just nu), men jag funderar också på om det kan vara nått annat... Har nån några tipps om det nu visar sig att startmotorn är ok? | |
|
kolla generatorn eller laddningsregulatorn istället för startmotorn om det är så att den inte laddar batteriet ordentligt. Startmotorn har ingenting med laddning att göra. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Nej, vad skriver jag... Uch, jag är lite trött... Självklart var det generatorn jag menade när jag skrev starmotorn... Hur editerar man inlägg här föresten? |
|
| kolla upp motorns,generatorns jordningar och gör rent dom (putsa med typ sandpapper) från olja och erjningar,och om det är erjat på batteripolerna så kan det hjälpa om dom görs rena.....det är ju nu när kylan kommer som småfelen börjar spöka,eller så är det som J.Dredd säger att det är laddningsreläet som behövs bytas......en fråga? är det ett gammalt batteri du har,i såfall så kan det vara så illa att det inte vill laddas upp | |
|
Batteriet är nytt, och jag kan ladda det med en vanlig batteriladdare, så det är inga bekymmer med det... Det där med smuts kan jag kolla när jag sätter tillbaka generatorn... Tack för svaren, jag sökte lite här på forumet, och jag hittade en massa saker som kunde göra så att bilen inte startar, så jag vart lite orolig över att det kunde vara nått värre än generatorn (den är ju lätt att byta)... Då är det bara att hoppas att det löser sig, de skulle testa generatorn i morrn, så då får jag veta... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.