|
|
|
|---|---|
|
Hej alla glada! Jag fick en fråga häromdagen och insåg att jag inte kan svara på den. Jag är inte van vid det när det gäller bilar och relativt enkla frågor, som denna. En kompis ska flytta ut till landet och har en bit grusväg till sitt nya hem. Han frågade mig vad jag skulle föreslå för bil i jeep klassen eller som de nu hetar SUV för ca 100 - 150 kkr. Det jag svarade var att det inte behövs mer än en vanlig fyrhjulsdriven bil om han inte ska köra offroad sas. Men han ville inte ha en vanlig bil utan ville ha en större modell. Kan tänka mig att bilar av typen Honda CRV också kan duga. Han vill ha en bil han kan ta sig fram på oplogad väg - ska inte köra skog... Vad säger ni - har ni några vettiga förslag och vad är för- och nackdelar med era förslag? Mvh /NP | |
|
Crv är framhjulsdriven och blir 4wd när det spinner, har haft en sådan och det var inte kul när det började gå snett på vägen. Var bara att gasa så att det spinner på framhjulen och bakhjulen greppar men det är inte kanske den första reaktionen när det börjar skena iväg i 70km/h mot diket. Jeep Grand Cherokee LTD -00 eller nyare (-99 har en den sjukdomar). De är billiga nu och han får mycket bil för pengarna. Ska han ha diesel bör han inte välja den gamla 3.1TD utan nya merca diesel i Jeep Gr.Cherokee 2.7CRD men då blir den dyrare. 4.7 ltd är rapp, trevlig och vilket ljud med v8, välj inte I6 4.0l den drar lika mycket som V8:an och är tråkig/seg. Är han intresserad av en Jeep finns det info på Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.