|
|
|
|---|---|
|
Jag upptäckte att jag fått rost på bakluckan på min 525i A Toruring. Rosten sitter så att den syns då man öppnar glasdelen på bakluckan. DET ÄR EN -02. Vad gäller med garanti osv. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
6år det är normalt inga problem att få ny lucka på garantin har aldrig varit krav på genomrostning utan BMW har varit mycket tillmötesgående. En idiotiskt felkonstruktion enligt min åsikt. ///MVH Hasso Länk |
|
Håller med hasso, det borde inte vara några konstigheter att få en ny lucka.. När jag beställde min så påpekade jag att det var en "fläck" och de fixade det utan några kommentarer (fick ny huv också).. T |
|
|
Ska inte vara några problem tror jag,BMW är bra att göra med när det gäller rost! |
|
|
Jag har gjort samma upptäckt på min tidigare i höstas. Men det är väl ingen brådska att byta luckan? Den nya är väl lika klumpigt gjord så den lär väl inte hålla längre? Jag tänker vänta ett år eller två år (bilen är rätt precis 3 år nu) så den nya luckan är riktig ännu längre fram i tiden. Så vida inte rosten sprider sig och blir synlig vill säga. Då blir läget mer "akut" förståss. Eller tänker jag fel? Jag tänker alltså behålla bilen flera år till. "BMW six appeal" Farkost:Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.