AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
814

NOS - Lustgas , kan det vara något?

Såg detta

Länk

Man blir lite smått intresserad, men är det igentligen skadligt?. asså vad är det som slits?

Jag har en 535i 91:a, automatare. Pallar lådan för det?

/Andreas
Ko
663
Koffe
320iC -93
Skadligt och skadligt, som vanligt slits väl motorn mer än om den vore original. Det är ju samma sak med turbo tex... Såvida du inte skulle få slut på soppa mitt under en NOS-acceleration förstås, då blir det dyyyrt =)

Annars vet jag väl inte om det är så skadligt... Men som alltid måste man väl väga riskerna mot nöjet =)

//Koffe
stimpenbmw
Hmmm 9k inkl montering... Men det borde väl ej vara så svårt att montera själv?
Kanske lite senare skulle inföskaffa ett till den kära lilla v8an...

besök #bmwpower på dalnet!
Jompa E
Det där tycker jag är konstigt. För alla här på forumet som önskar en grym effekt ökning, rekomenderas av de flesta här att installera en kompressor. Men ex ESS tuning, dom kompsänker ju inte ens motorn vid kompressor-matning? Och det kan jag garantera att det sliter oberoende om du kör som en tok eller inte, för den ligger ju och matar på hela tiden. Och om man då jämför med Lustgas, så lustgasen påverkar ju inte motorn någonting förns du trycker matar in gasen, vilken man oftast inte gör mer än ca 10-15 sek åt gången. Så jag är övertygad om att lustgas både är billigare och sliter mindre på motorn än en kompressor.

Men om jag skulle installera i min bil, skulle det faktiskt ändå bli en kompressor.

/Jompa E36 cab
Visa användare
1.072
tompas
328i GT M-sport -14
635 CSiA -86
320i Cabrio -92
grabbar... Allt man vill veta om lustgastrimning på svenska

Länk

///Tomas M
BMW M528i -86
BMW E28 registrer #001
tjena! är det någon som vet några
webb sidor som tar upp lustgas(nos)
samt ev. säljer sattser?
stimpenbmw
Har läst lite i lustgas faqen och en sak förstår jag ej.
Det står att nosslarna skall placeras efter luftmassemätaren. Hur kan detta vara rätt? Då får ju ej styrboxen information om att det kommer mer syre i motorn och reglerar ej insprutarna efter den ökade syremängden i lustgas.

Grabbar grabbar......ni har inte förståt att Nos e till för dom verkliga bilarna samma sak gäller kompressor. Ni förstår säkert vilka ja menar =)) MvH Mr-speed

go for 540 manuell
mi
239
mikebike
Z3 2,8 -99 Roadster
stimpenbmw:
Man matar in BÅDE bensin och lustgas, vanligen i samma dubbelmunstycke.
stimpenbmw
Jo jag kom på det efteråt att de menade det. Men om man har ett sk torrt system utan extra bränsle då måste man väl placera det före luftmassemätaren?

Pi
121
Pickis
M527i TIC-85
stimpenbmw

jag rekomenderar dej att INTE ladda gas utan extra bränsle...i annat fall leker du med motordöden
du ska montera nozzlarna efter luftmassemätaren annars får styrboxen frispel skulle jag tro...vet du hur många minusgrader lustgasen håller??? det blir förmodligen istappar på wolframtråden.....
Allvarligt talat !!! gasen ska in så nära insugporten som möjligt för bästa resultat

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.