|
|
|
|---|---|
|
Hej! Är det någon av er som har bytt avgassystem och kanske till och med Katalysatorer och grenrör på era 850:or? Funderar på att byta men har bara hittat slutdämpare. Jag vill ha ett så tyst system som möjligt med bra flöde. Har även funderingar på att byta chip och luftfilter samtidigt, någon som gjort alltihop? | |
|
Sitter ferrita på min, med tyst som definition och det låter mycket bra Fins att välja mellan tyst medium och högt ljud vid beställningen. Sitter chip på oxså ifrån JWR, testade med sportluftfilter med tog bort det pgr av att det vart ojämn tomgång och att det kan vara skadligt för LM fick jag höra.Testade en race mot en original 850 utan chip och fullflöde system piskade honom med ca två billängder, så något gav det i alla fall. :-) |
|
|
På min sitter det 850 CSIsystem och om det är något gjort åt motorn är inte undersökt än. Jag bytte till nya 4-elektrodsstift och nya standardluftfilter och det gjorde en märkbart kvickare bil och ca 1.5 dl/mil vid likvärdig körning. Nästa åtgärd blir att byta lambdasonderna för ännu bättre förbränning och respons. Nya syntetolja i bakaxel och växellåda lär ju inte heller göra rullmotståndet högre i alla fal. Luftfilter rekommenderas standard av de jag kolalt med, betänk att LMM är både känsliga och väldigt dyra. Chip är jag som känt reserverad med det som eventuellt står på tur är ett chip med en individuell mappning av turbocenter.se JWRs chip har jag hört både bra och dåligt om. Hoppas det kan vara till någon hjälp. Mvh Asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.