AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.206

Orginaltelefon E46 och 3G, fungerar det?

Le
169
Leffe75
Audi A4 2,0 TFSI Quattro avant -09
Har en orginaltelefon monterad i min 330-01, det jag undrar är om det går att använda mitt sim kort i denna?
Problemet är att operatören är TRE och enligt BMW så skall det inte fungera men kanske är det någon här på forumet som har bra tips!

/Leffe
Le
169
Leffe75
Ingen som vet nåt om detta??
borde väl finnas någon fler med 3G abbonemang här och som desutom har en org telefon monterad i sin BMW????

/Leffe
em
538
emilsson
i4 M50 -22
USIM kort "ska" vara bakåtkompatibla, om det fungerar eller inte är bara att testa.
Le
169
Leffe75
och vad betyder USIM kort?
Sim tror jag att jag hajar men vad står U:et för?

Problemet för mig är nog att jag har operatören TRE!
Hade det varit Telias 3G så kanske det funkat?!?

Någon fler som har tips?

/Leffe
em
538
emilsson
i4 M50 -22
USIM är SIM korten för 3G, om man stoppar dom i en icke 3G telefon så ska dom fungera som vanliga gsm SIM kort.

*ska = bör fungera enligt mobiltelefon/kort tillverkarna.

3 har väl även dom vanlig gsm täckning, dock "inhyrd" täckning från telia eller någon annan, kommer inte ihåg just nu. Det värsta som kan hända om du testar är att SIM kortet blir stekt, kostar ca 100:- för ett nytt.
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
3 hyr täckning i Vodaphone´s nät för "vanlig" GSM trafik.

Efter att ha arbetat med försäljning gentemot företagskunder åt 3 så kan jag säga att deras simkort fungerar i "vanliga" GSM telefoner (testade själv i min gamla Ericsson T68i), så jag kan inte se någon anledning till att de inte skulle fungera på BMW´s telefon.

Dock så var det ett tag sedan jag arbetade med det (har bytt arbete) så jag reserverar mig för hur det är med nuvarande 3 sim-kort. Det är möjligt att någon förändring skett.

PROVA!
Fungerar det inte så skulle jag i första hand vända mig till 3´s kundtjänst. För 3 är det viktigaste att du har abbonemang hos dem, så det borde vara möjligt att lösa på något sätt.

Le
169
Leffe75
Var i kontakt med TRE och dom trodde inte det skulle fungera då det är just en GSM telefon i bilen, TRE har tyvärr inte ens ett större kort att erbjuda (alltså det som det lilla sätts fast i om ni hajar) som behövs för att det skall passa till org luren.

Det jag tycker är lustigt är att vi snart är inne i 2006 och att inte biltillverkaren BMW kan erbjuda någon form av ombyggnad för att få det att fungera, Även om dom flesta enbart har GSM så torde det ändå vara ett x-antal som har 3g, OCH operatören TRE!!! För med Telia kanske det fungerar eftersom dom inte "hyr" in sig på annat nät när täckning ej finns på 3G nätet, alltså som mellan TRE och Vodafone...
Vet inte hur det fungerar för er som beställer ny bil idag, ni kanske beställer org telefon i bilen men när ni hämtat ut den och skall koppla in ert USIM kort så funkar det inte pga att det är en GSM telefon.....
Kan man välja 3G telefon som tillval idag??
//Leffe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.