AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.189

Är det rimligt pris?

Har tänkt o avställa snart min M5 för vintern,ringde mitt f-bolag för att fråga vad det skulle kosta mig i månaden o priset var runt 930:-,är det priset rimligt eller är det för högt?
MVH

Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
930:-/månad för avställning och utan att köra en km låter absurt mycket (över 11 kSEK/år). Hur mycket kostar isf hel/halv försäkring?

Mvh
Marin
Låter lite saftigt...har själv TH o betalar ca 450/mån i avställningsförsäkring,förra året kostade det bara 230...Så men den här takten kostar det väl 900 näst år

Kan man ändra på f-bolag när man avställer bil?
Marin:för helförsäkring betalar jag runt 1800:- i månaden!
Dawwe:Fattar inte att de kan bara höja så mycket på en bil som är avställd !
MVH

Do
190
Dorfmeister
BMW 320dxdrive touring msport 2021
VA??
Det blir med andra ord ca 16,500/år om du har bilen hel försäkrad ett halvår och garage resterande del!!!!!

Vad kostar en sådan bil??
Du måste ju ha betalt bilens värde i försäkring på bara ett par år!?

Det är ju rena rånet! Betalade bara några hundralappar för de ca fem månader jag hade min f d M3:a avställd.

Jens
Det var förresten hos Trygg Hansa och jag tror det rörde sig om 4-500 kr för hela perioden.

Jens
Tyckte det lät för mycket!!Mitt f-bolag är Salus!!

Kan det skilja sig så mycket från olika bolag?

ha
853
hall112
BMW 740IA E38 -94
ja, det kan skilja massor mellan olika bolag. Det fina är att om du ska ställa av bilen så kan du byta bolag. Ring först runt till alla tänkabara bolag och begär in offert. BMW Originalförsäkring var billigast för mig på min M5:a. Sedan ringer du bara till TH och säger att du inte vill ha någon försäkring på bilen när den är avställd så dom får föra av försäkringen. Sedan är det fritt fram att teckna ny försäkring hos något annat bolag.
ha
853
hall112
BMW 740IA E38 -94
930kr i månaden för en avställd bil är ju grymt mycket, jag gav 975kr/månad helförsäkring på min M5:a. Bor dock i liten ort och är över 25år
hall112:tack,visste inte att man kunde byta bolag,har fått olika svar när jag har frågat de närmaste.Ska ringa runt imorgon,måste finnas nåt som är billigare!

ha
853
hall112
BMW 740IA E38 -94
Du kan bara byta bolag om du ställt av bilen först. Sedan får du säga till att du inte vill ha någon försäkring alls. Efter det så är det bara att teckna ny på önskvärt bolag.
Jag har ringt runt lite o fått mycket bra priser på andra f-bolag.BMW försäkringen: 279:- i månaden om bilen är avställd,15400:-helförsäkring annars,stor skillnad med vad jag har nu!Ska byta nu i veckan,Tack för alla svar!
MVH

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.