|
|
|
|---|---|
|
Hejsan. Jag håller på att dona lite med min gamla 745i E23, och jag undrar vilket styrsystem jag bör ha. Som vanligt är väl inte budgeten bra nog för att köpa det dyraste och ballaste. Men man vill ju ha ett bra sprut, och vilket ska jag då ha? Jag har hört allt från Haltech E6X till MS2. En del säger Nira och en del säger nåt helt annat. Vore väldigt tacksam om nån kunde ge nåt bra tips. Har aldrig hållit på med såna system förut, så berätta gärna varför jag ska ha just det systemet. Målet med bilen jag bygger är att ha skoj, den ska ha bra körbarhet och jag vill väl gärna ha bortåt 500hk och 700Nm. Tackar och bockar på förhand. MVH Morgan. | |
| Alla sprut funkar,det gæller bara att kunna dom fullt ut. | |
|
Så eftersom jag inte har nån erfarenhet av nåt än så kan jag lika gärna köpa ett MS2 istället för ett autronic? Det är inget som rekomenderas speciellt alltså? MVH Morgan. |
|
|
Beror på. Ska du førsøka mappa den sjælv? SKa den mappas på gatan? Svårt att få den nogrannheten med billigare sprut som med Autronic/Nira mfl. |
|
|
Tanken är väl att mappa den på rullande landsväg. För mappa den på gata borde väl vara mer eller mindre omöjligt. Svårt att veta att den har optimal mappning om man spinner t e x. Vem som mappar beror lite på vilket sprut det blir. Känner i a f en del folk som har lite erfarenhet inom olika sprut. Så jag själv ska inte mappa i början. Men sen ska jag ju självklart lära mig hur det funkar då jag gärna vill göra saker själv. MVH Morgan. |
|
|
Køp det sprut som han som mappar kan. Du måste sækert ha support nær du kopplar in också. Går fint att mappa 6-700hk på gatan med Autronic. Man har bra kontroll. |
|
| jag har ett haltech e6h till salu som suttit på en M30 | |
|
Ok, vad är det för pris på det då? MVH Morgan. |
|
| 10500 hade jag tänkt, wastefire tändning medföljer | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.