AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.293

Nu får Z3'an sova ordentligt!

Sida 1 av 2
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Farbror blå hade lite åsikter om min hastighet på väg hem från Karlstad idag, så behöll helt enkelt kortet ett tag...:-( Nåja sånt händer om man kör för fort, tror jag har rekord nu med 5 indragningar. Nu får Shreck helt enkelt finna sig i att vara avställd över vintern, även soliga torra dagar.

Detta var ändå med den hyrda 320'n på en tripp ner över dagen, med Andersson_CSI, som resulterade i ett köp av en skön 750iA.. :-) Synd att den får stå någon/några månader nu bara.. Fast det finns ju gott om villiga chaufförer till den bilen och baksätet är väldigt nice.

/Caspar
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Surt grabben. Tur att det inte är sommar. Får du tebax kortet innan sommaren igen?
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Aj aj... 5 ggr... illa, illa... hur länge tog dem den?

___
Läs begagnatguiden!
Länk
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Poliser är läskiga,
Dyker upp som gubben ur låda när man minst tror det...

Dock så tackar jag inte nej till att vara privatchaufför till nya bilen under några månader samtidigt som vi får chansen att använda oss av SJ tjänster för att få hem bilen. Minns inte när jag åkte tåg senast....

Poliserna var trevliga och bemötte oss så som vi bemötte dom, jag tycker dock man kan ha en synpunkt på att dom inte gjorde något alkotest, det trodde jag var rutin för polisen när man stoppar någon!?

Polisen vet som alla andra att tusentals människor kör påverkade varje dag. Varför tar man inte då varje chans man får att kolla detta?

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Caspar,

Nu kan Andersson vara privatchaufför medan du sörplar paraplydrinkar i baksätet.

Z4 3.0 Kelleners
Länk
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Caspar:
Fan du har åkt dit fler gånger än jag :). Har ibland trott de förföljer mig. Men egentligen har jag haft en jäkla tur ocskå, de har aldrig knyckt lappen även om jag förtjänat det ett par ggr.
Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
Caspar: Hur blir det med din premie från försäkringsbolaget när du får tillbaka kortet? Är det inte så att den ökar avsevärt, jag tänker på om försäkringen bl.a. hänger i hop med antalet år man haft körkort.
Mats
Andersson CSI: menar du att polisen gjorde tjänstefel genom att inte sätta ditt Caspar för rattfylla oxå? :-)
var detr som inköpte 750ian? Caspar eller Fredrik? det framkom liksom inte helt tydligt för mig...

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

Visa användare
2.093
Andersson_CSI
Z3c4 ever: :))
Självklart hade inte just Caspar åkt dit för rattfylla men man kan ju undra vad dom håller på med.

Om du studerar min "äger följande bilar" och efter det tittar på Caspars så ser du nog vem som köpt bilen:)

På lördag blir det tåg för att hämta bilen.

/Fredrik

mA
510
mAnGe-9
Z3M Roadster Schnitzer
5 gånger är bra jobbat! jag har klarat 2 gånger! =)
Fredrik, du gör det inte lätt för en :-)
Caspar grattis till lyxåket. Var det Asken som inspirerade?

Själv är jag såååååååå sugen på 840iA attr ha under tiden innan Z4C kommer ( ller om det nu blir Kajmann)

____

Tråkigt Caspar! Lider med dig. Nu får vi alla ställa upp när du ska ut på krogen! De e bara att skrika till.

"Snabbt ska de gå,, annars får de´va"
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Ha ha.. vad det spårar ut som vanligt.. Nejdå, inte var jag onykter. Jag skulle ALDRIG sätta mig bakom ratten om jag hade druckit, men jag håller med Fredrik (Andersson_CSI) om att polisen borde kolla alko när de ändå har stoppat en för ett lagbrott.

Maxey: Med min syn på det hela måste jag alltid ha en chaufför om jag går på krogen och dricker. Fast du får gärna fylla ut min skara med privatchaufförer på 750'n. Ni behöver inte lida med mig då jag inte lider själv. Man får räkna med en och annan indragning när man kör för fort jämt och ständigt.. :-)

Thomas (Z3c 4 ever!): Tackar!! Asken har jag aldrig träffat så inspirationen kom från annat håll. Det var faktiskt Fredrik som gav mig ídén denna gång. Vad skall du göra med ditt alias nu förresten, funkar inte riktigt om du säljer bilen!?!

Mats: Det brukar gå att få försäkringsbolaget att förstå att jag tog körkort -87 även om det står något annat efter indragningen. Skulle jag haft försäkringar efter nuv körkort skulle de räknat på 3 år med kk då det var indraget senast -02. Det tråkiga är att jag inte får vara handledare längre vilket drabbar exfrun brorsdotter, så hon missar en del av utbildningen - Hur man rattar en bil på riktigt..!! :-(

Mugge & CompactK: Vet inte, det är inte polisen som avgör det utan tingsrätten eller hur det nu är. Jag antar 2-3 mån eftersom jag hade en fortkörning i somras.

Hobbe: Det blir fett bra, hänger du på?? Åka runt runt i stan med nedhissade rutor och vråla "Zlatan är kung" eller nåt och vara odrägliga mot chauffören!!

/Caspar
Capar hoppas du har taklucka på 750 även för baksättet, annar blir man alldrig dryg nog om det inte hänger en packad toppless fjortis genom takluckan :-)
Alvarligt, det är nog otroligt mycket valuta för pengarna för E38 idag! Bra köp!
Jag kan hyra den av dig som vinterbil under perioden flör indragningen :-)

____

Får beklaga körkortsindragningen.....fick själv 5 friska månader då jag råkade blåsa igenom en kontroll med motorcykeln...som tur var det "övertidsåkning" i oktober (ngr år sedan)...men dock väldigt surt att få åka kommunalt :(

Angående 750 i så måste jag få gratulera istället....fan vilken bil ....blir lite avis..har vart sugen på sådan länge. Men springer jag på ett fynd så :) men jag måste nog hålla lite i penningpungen ett tag...skall lätta på lädret rätt friskt nu på onsdag, då jag skall inhandla min M-roadster.

/Peter

Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Caspar: Det där med att vara odrägliga mot chauffören har du och Andersson rutin på sen någon månad tillbaka iaf :P

Kanske blir en gangstatripp runt Varberg med 750:n till våren? :)

/Masten

Varför äta Omega-3 när man kan köra Zäta-3?
Tråkigt att höra :-(

Tror körkortet hamnar hos länsstyrelsen...

En annan har ju exakt 2 månader kvar på min prövningstid så jag MÅSTE ju i princip köra laglydigt för att inte minsta B & C körkortet... Men vad gör de, då e ju samvetet vitt som ett lakan :D

Får man fråga hur fort det gick? :-]

//Svebba
- Jag är schnell !
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Caspar,

Fredrik får hämta upp oss på lördag med limon.
Minst 10 varv runt Stureplan.
Neonljuset tänt under bilen, baksätesvärmen på, MFF flagga, och välkyld Crystal.
Har du noterat detta Andersson ? :)

Z4 3.0 Kelleners
Länk
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
Hobbe:
På lördag blir det ingen limo kring stureplan. Lördagskvällen ska jag och caspar spendera i Karlstad för att sen rulla hem med bilen på söndag. Så först därefter blir det stureplan. Crystalen får du fixa själv för det har inte Chauffören rätt att göra:(

Du kan dock följa med oss på glidarrunda redan på fredagkväll i en sån här: Länk
:)))

/Fredrik

Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Andersson,

Ska ni ut på rånarturne' ?

Z4 3.0 Kelleners
Länk
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
Hobbe:
självklart, Vi måste ju fixa pengar till limon:)
Skämt och sido. Det är lite grejer som vi ska flytta och den kortaste hyrtiden är ett dygn så då fågade jag om vi fick glida runt i stan i feta flyttbilen hela natten och han skrattade bara och sa åk kungsgatan upp och ner så länge ni vill så det tänker vi göra:)

/Fredrik

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.