|
|
|
|---|---|
|
min bror hade precis köpt en begagnad mk4:a navigator med originalskärm + extra skärm och chippade boxar som inte ens var använda + lite annat som digitalklimatpanel till min 750 med mera nypris på allt detta ligger lätt över 35 000 går inte att få tag på sakerna för under 15 000 i d skicket som dem var!!! nu undrar jag hur mycket jag kan få ut av försäkringsbolaget? //pissed of BMW-user | |
|
Har du kvitton? Har du foton på sakerna monterade? Det fäller nog avgörandet för hur stor summa du kan få ut av försäkringsbolaget. mvh |
|
|
Hur/var stals grejorna? Det lär också påverka ev. ersättning. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Stals dem i bilen?Då kan dem vara tjuriga med tanke på stöldbegärlig egendom.finns tilläggsförsäkring för ljud och bild utrustning har du det så kan du få ut max 40000 på trygghansa. Mpower |
|
|
grejorna stals medans genom att slå in bakrutan på bilen, som för övrigt har larm saken är den att grejorna låg i en kartong i baksätet på bilen (som förövrigt har tonade rutor så dem låg inte "synligt") eftersom dem hade köpts 5 minuter innan, och bara väntade på transport hem. |
|
|
...hugaligen! Kan bli svårt att få ut några pengar när de legat löst i bilen. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
När jag frågat IF och Salus om vad som gäller på stereo/navi/telefon mm som är monterat i bilen så gäller/gällde följande. Orginalmonterad ersättes med motsvarande/likadan. Eftermonterade produkter ersättes upp till 10.000 (beroende på bolag) dock med stor avräkningsprocent beroende på hur gamla de är (inköp orginalkvitto) i runda slängar så var det typ +25% i avräkning per år. Ej fastmonterade saker i bilen ersättes ej, det var svaren jag fick från ovanstående bolag. trygg hansa har/hade tillvalsförsäkring för stereorelaterade och navigationsprodukter upp till ett nyanskaffningsvärde av 40.000:- |
|
|
Det är hemförsäkringen som ersätter lösa saker som stjäls ur bilen. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
tack så mycket för era svar Jag hade också tänkt löse d genom hemförsäkringen men ska först se vad försäkringsbolaget säger att jag kan få för ersättning |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.