AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.403

m5 3,8 e34 motor

yj
4
yjoda
525-89
e30-87 bygge
hej jag har en 3,8 lit m5 motor som jag tänkt sätta i min e30 projektbil men eftersom jag tänkt köra på enbart eftermarknads mätare så undrar jag om motorn kommer gå i nödläge pga att jag inte har orginal mätarna? all hjälp e jag tacksam för
mvh/mathias

åka fort e som en drog man får aldrig nog
m5
92
m5 3.6
325 IM -89
M5 3.6 -90
inte en 3.6:a då
yj
4
yjoda
525-89
e30-87 bygge
nej de e 3,8an men dom funkar förmodligen på samma sätt vet du hur de e på 3,6an lr?

Visa användare
363
MMM
M5 E39
530 E34
Vad är det för mätare du menar? Är det det mätare inne i bilen eller är det Luftmassemätare och sådana? Om det endast är instrument i instrumentbrädan du menar så gick iallafall inte min i nödläge när jag körde helt utan den för att åka och hämta instr lampor hos en återförsäljare.
pe
554
perf
320xd e91 -09
Ring Helge Viik och fråga. Han verkar vara en Guru inom detta område.
Visa användare
251
simon_76
BMW (projektbil)
Absolut Helge Viik vet det mästa om M motorer och div konverteringar*lovar*
Men det finns garanterat mkt kompetent folk här åxå.
Jag har själv en 3.2 liters maskin 97:a på gång som förmodligen kommer att förgylla motorrummet på min E-30 framöver när tid finnes och ett bättre ställa att greja.
Lycka till med bygget yjoda!

Just real M-power
m3
164
m3johan
Z3M-99 12.30/179@402
328-98 e46
e36 turbo
jag kör med en 3.8 i min e30 och jag använder e30 instrumenthus men glöm inte hastighetsmätar signalen till boxen för annars varvar den bara 6500 varv och går in på nödprogrammet..........lycka till:) det blir en rolig bus bil

m3johan
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
simon_76:

Skriv när du är klar med det projektet. Vore kul att se någon gång!

//Schnitzer

M5 -95: Länk
Visa användare
251
simon_76
BMW (projektbil)
//Schnitzer: självklart så ska jag redogöra för precis allt om projektet.
Det kommer att bli ett ganska så seriöst bygge (men jag kan inte lova när eller ens om det blir verklighet innom en 2årsperiod)

Jag satsar ju även på att hitta en bra M-bil M3gt lockar grymt men jag är ju M5 i alla dess former fantast åxå så jag vet inte riktigt vad det blir än...

Känns det fortfarande bra med din nya ögonsten Schnitzer?

Just real M-power
yj
4
yjoda
525-89
e30-87 bygge
tack för allhjälp. naturligt vis ska jag skriva så fort nått händer me projektet men just nu står de still pga att min bruksbil 525an är i behov av renovering av toppen så har precis beställt en vassare kam men borde vara färdig me den i slutet av veckan. men siktar benhårt på att ha e30 me m5 motorn färdig till sommaren så jag kan köra lite drift o stripp me den. om de e nån som har erfarenhet av just de här skriv gärna saker som e bra att tänka på då detta e första gången jag gör ett såhär omfattande bygge.
mvh mathias

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
simon_76:

Det känns väldigt bra. Gjorde reg.besiktningen idag, dock utan kontrollbesiktning. Är ruskigt nöjd! Helt klart den bästa bilen jag har ägt, även om jag jämför den med de andra på den tiden som har gått.

//Schnitzer

M5 -95: Länk
Visa användare
251
simon_76
BMW (projektbil)
//Schnitzer:

Kul att du är nöjd,dessutom så kan det ju inte bli roligare i en E34.
M5-95 är ju den optimala i den kategorin med 6vxl osv..jag hoppas du tar dig an fronten framöver så du har 100% orginal.

Just real M-power
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.