|
|
|
|---|---|
|
jag har tidigare skrivit om min 733 som inte startar och nu har jag nästan gett upp! jag funderar på att byta motor så jag undrar vilka motorer som passar! går det med en motor från en 523 eller liknande! det är ju inte så lätt att hitta en från en 733! besiktning är inte aktuellt! | |
|
Gissningsvis är det lättare att få liv i din motor än att byta den. Ska du byta motor så måste du ju gå igenom allt el och bränslerelaterat iaf när du kopplar in det. Byter motor för att den inte startar gör man om en stake tittar ut ur blocket eller nått annat anser jag. Ska du byta så är det en M30 motor av något slag du behöver, väljer du en annan än just den versioner som sitter i din bil lär du nog få bygga om elsystemet en del för att få det att lira. 523 och 525 går alltså bort då det inte är M30. 528, 535,730, 735 har däremot olika M30 spisar som ska passa rent fysiskt men i varierande grad på den elektriska fronten. //Magnus |
|
|
okej då blir att hela bilen åker på skroten! om ingen räddar den |
|
| Vad ska du ha för den? | |
|
idag har den stigit i pris! höll på lite i garget å prova en sista gång å starta den! då jävlar gick den igång! utan att jag hade fixat nått på den! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.