|
|
|
|---|---|
|
Provtryckt kylsystemet o får ut kylvatten i 3:ans tändstiftshål höger sida, han började ryka vitt så jag blev misstäksam, kan det vara toppackningen el, är det en spricka i toppen? han har aldrig gått för varm. mattis | |
|
HEJ lider med dig,bara att börja riva.Det vet du först när du får ner toppen, men var försiktig när du lyfter av den så ser du på packningen finns vridet behövs ingen turbo |
|
|
har börjat riva, det är väll inga problem med att riva utan att ta ur motorn? mattis |
|
|
Nej tror inte det, men hur går det med pinbultarna på grenröret dom har en tendens att gå av. Håll oss informerade,lycka till! finns vridet behövs ingen turbo |
|
|
det kommer mera ikväll, tror jag. mattis |
|
|
Skulle tippa på packningen om den inte gått varm . . det är ju först när toppen slår sig som risken för sprickor är som överhängande! Hoppas det ordnar sig!!! //Kristian |
|
|
Tack till Er som svarar mig, har kommit en bit nu, fy fan vad mycket skruvar det är, pinnbultarna till avgas går ej av p.g.a GUDS gåva till mannen är kopparmuttrar:) fniss!!!!!. Dax att dela kedjan, ska motorn stå i ett visst läge eller så???? så att kedjelåset är uppe?? Hej på ER.... mattis |
|
|
Hej går det inte att ta av drevet från kammen? Ta buntband runt kedjan o drevet o lås på så sätt kedjans pos i förhållande till drevet. Spänn sen upp kedjan med nytt b band ( så den inte kuggar av på veven) finns vridet behövs ingen turbo |
|
|
Hej, den har nog gått varm innan jag köpte den, det är en spricka mellan avgasporten o den närmsta kylkanalen. FAN!!!!!!!!!! mattis |
|
|
har fått tag i en topp från en 92:a provtryckt o planad o utan kam för 2500:- mattis |
|
|
tur i oturen allså, hoppas den nya är ok finns vridet behövs ingen turbo |
|
|
HEJ. Du mats vare knöligt att ta av grenrören? Min läcker avgaser där med för höga hc värden som följd finns vridet behövs ingen turbo |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.