|
|
|
|---|---|
|
Hej! har läst det mesta i forum om detta ämne, har en 525ix 93 som har börjat svaja rejält nar man lägger i park läge. när man lägger i Drive eller R stabiliserar sig tomgången. felet blir värre när bilen är varm. tomgånsmotor servad. slangar kollade samt läckage kollade med startgas. luftmassemätare ny,stift och tändspolar kollade. detta fel driver mig till vansinne. jag vore extremt tacksam för någorlunda kvalificerade teorier kring detta fel. | |
|
Bränsletryck? /Stefan F |
|
| utveckla gärna menar du att bränsle trycket ändras när man går från park till drive. | |
|
Lamdasond? , prova DRA ur bilen allt vad den går för!!! Håller sig tomgången stabilt då ett tag, men sen återgår till svaj då är det troligtvis lamdasonden som är paj. Är det inte härligt med bilar så säg./Lycka till! |
|
| Glömde,även om inte tomgången går stabilt då så kan det lika gärna vara fel på den | |
| ska definitivt kolla lamdan. dra ur skiten gjorde jag förra veckan och det blev ingen skillnad efter. problemet är att den inte svajar när den går på tomgång i drive läge utan endast park. den drar kopiösa mängder bensin på tomgång. funderar på om det kan vara något med choke??? några förslag | |
|
Har du kolla termpgivaren som sitter i insuget är den trasig ger den fel värden till datorn,således fel "blandning"uppenbarligen får din bil för mycket bensin,givaren styr luftföde samt om den får varm eller kall luft. Hade samma typ av fel på min 523ia,då var det tempgivaren och vevhusventilationen som var trasig. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.