|
|
|
|---|---|
|
Mitt dörrlås på förardörren har gett upp och jag tänkte meka lite med det. Ett litet problem bara, tyskarna har ju satt fast dörrsidan utan synliga skruvar(jävligt snyggt för övrigt)och jag vill ju inte börja slita i sönder grejorna. Så kan nån hjälpa mig med att tala om hur jag får av dörrsidan. Lite trist att få problem att komma fram till det verkliga problemet Rolle | |
|
Skulle väl kunna tro att de sitter me clips eller nå sånt go for 540 manuell |
|
|
Tjena Jag vet inte om det är samma som e30, Men under knappen för elspeglarna finns en skruv + clips runt om dörrsidan. + två skruv under handtag. kanske? mvh Kent |
|
stimpenbmw |
Kul med clips... Skall du riva ner kan du gå direkt till bmw och köpa ett par clips för det e nästan garanterat att ngt går isönder. besök #bmwpower på dalnet! |
BMW-Yoda |
Hej en skruv under bricka vid öppningshandtaget sen är det bara att rycka. Mycket riktigt så är det bra att ha nya i beredskap dom går ofta sönder. BMW-Yoda |
BMW-Yoda |
Ja fan glömde, du får lossa nedre delen sedan lossa muttern i bakkant på armstödet. Detta är på insidan av dörrsidan. Sedan får du vika ner armstödet och lossa torxskruven upptill. Denna är också innanför dörrsidan. För att komma åt den peta bort brickan upptill på handtaget. BMW-Yoda |
|
Pilla ut knappen för elspegeln, drag isär kontakten, snett uppåt sitter en stjärnskruv, ut med den. Bakom dörröppnings handtaget sitter en stjärnskruv, ut med den åxå. Skruva ut torxsen som sitter på fönsterveven om du har manuella, glöm inte dörrknoppen. Stoppa sedan in ngt och bänd ut dörrsidan så nära clipsen som du kan så slipper du kanske att köpa så många, sedan är det bara att rycka uppåt. För att på mitten bakom armstödet på insidan sitter ett clips som ej släpper om man inte rycker uppåt, glöm ej sedan att lossa vajern som går till låset...........Voila` PH |
|
|
ICQ 75558604 PH |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.