|
|
|
|---|---|
|
tja! har köpt en m535 bakaxel till min 528i - 87 och undrar hur man byter den smidigast, eller e de så jävligt som de verkar? va under å kika idag, men komme ju knapt åt dom skruvarna som sitter uppe på "taket" på klumpen.. eller måste man ta ner hela axeln för att byta klumpen ? /Matte | |
Paap Reeder |
..... 528:an kommer att bli seg med 3,07. MVH /// Paap R |
Paap Reeder |
...glömde det viktigaste: Palla upp. Lossa drivaxlarna in mot slutvxln. Släpp ner bakre fästet. Lossa de 4 muttrarna till kardanen. Lossa de 2 främre stora bultarna på ovansidan. Palla under slutvxln samt lossa de 2 bakre bultarna. Har man litet olika hylsor och nycklar "att spela mellan" slipper man ta ner avgassystemet. MVH /// Paap R |
|
okej, kommer den bli mycket segare eller? avgas systemet är redan bortplockat de ska byggas om lite.. så de e inte ivägen.. men tycker att man knapt kommer åt skruvarna på ovansidan..?? |
|
| Vad har du för utväxling orginal? | |
|
ja vet inte vad ja har för utväxling orginal.. det är en 528i -87 manuell. |
|
|
3,46 i bakaxelutväxling har 528i E28. Mvh Janne. |
|
|
oke, tackar.. men blir den mycket segare då med 3.07 istället för 3.46 ? |
|
|
Mata in värdena i tabellen som finns här på autopower så kan du se hur mkt hastigheten ändras på de olika växlarna |
|
|
oke.. har gjort de nu, ja tycker inte de ser ut som om den komme bli jätte slö ialla fall. men de kommer ju att diffa jämt så de e de värt.. e de någon som har bytt till m535 klump som kan säga hur han tycker den blivit i slöhet ? /matte |
|
|
535 klumpen (ZF) diffar väl bara 25% (om jag inte har fel) På min sitter det sån klump och jag tycker de verkar värdelöst. Men vill man köra snabbt så är de väl bra. Han som hade den förut påstog att den gick 120km/h på 2an och är de sant så verkar de ju ändå lite överdrivet. ..funderar faktiskt på att byta tillbaka. |
|
|
har bytt klumpe nu.. de va inte så svårt, lite krånglit att komma åt skruvarna bara.. men fan va kul de e å sladde nu :) första snön komm en halvtimma efter klumpen va på plats snacka om timing.. den diffar ju hela tiden tycker ja.. |
|
|
men ja tar ju M5an om ja vill åka snabbt :) 528an e bara vinterbil, så de e skit samma om den går snabbt lr inte bara de går å drifta me den :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.