AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.573

179 000:- är detta rätt pris för 523i -97 8000mil

Sida 2 av 2
Jirar
Jag måste bara kolla med er,men dom bilarna ni pratar om 523 97:a för typ100000-120000kr (enligt 323E21 Terror)det måste ju vara rena skit bilar med noll utrustning.
Innan jag köpte min bil så satt jag i princip dag o natt o letade på nätet ,åkte till olika bilfirmor men hittade inte nån gång bilar i dessa prisklasser ni pratar om.
Köpte iallafall till slut en SVsåld 97 523IATouring för 180000kr med en jäkla massa utrustning.
Och då tycte jag att jag hade gjort en bra affär.
Jag tycker det låter som att vissa här bara kastar in en summa som dom sett i nån annons och sen drar slutsatsen att på den nivån ligger en 523 97tex,
Självklart finns det alltid nån åsna som säljer sin bil för en struntsumma ,och såna bilar kan man inte sätta priserna efter.
Sen är det tyvärr fortfarande stor skillnad på Sv-såld o Import,Den dan man kanske vill sälja sin bil så är det jättestruligt,vissa firmor tar fortfarande inte ens emot Importbilar,och då är man tvungen att gå ner en hel del i pris.
Men jag säger det skicket tycker jag är viktigare än att stirra sig blind på miltalen,

Jag är i allafall supernöjd med min bil.

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Det är en hel del åsikter om låga priser men så speciellt relevanta är dom inte...

Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-)
323E21terror
Som exempel kan nämnas att jag vet en kille som var sugen på en vinröd 523-96 med klima + lie till med 17000mil på mätaren. Bilen såg helt original ut och gick mycket fint utan några som helst missljud, i övrigt fanns inga skönhetsfläckar utan allt fungerade som det skulle. Priset var 123000kr men killen köpte en 325 istället därför att han råkade hitta just en lågmilare vilket han länge hade letat efter.

Vad spelar utrustningen för roll egentligen? är man fixerad vid den kan man ju köpa en skoda eller något annat fullsmetat:-) Det viktiga är hur bilen ser ut i skicket samt hur den går i motorn (om servicerna har uförts eller ej) jag avstår gärna från radio också för det är onödig när man har en så härlig motor att lyssna på.

farten är min drog
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Tillgång och efterfrågan styr priserna,
och hitta en BMW med lite mil efter 3-4 år är inte lätt
då de flesta som köper en sådan använder bilen mycket,
Jag betalade ca 35.000 mer för min 4000 mil bil
än motsvarande importbil med ca 10.000 på mätaren
letade ett halvår innan jag hittade rätt bil enda felet
var väl färgen (hade velat haft en silver)men man får inte allt när man inte köper nytt.Sedan ingick ju ett
års Europlus som extra+
Ändå så har ju priserna på BMW sjunkit de senaste åren
samtidigt som det "dräller" av fina BMW numera.

MVH
Hasso
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Hasso:
Tidig idag?
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Jäpp. sambo börjar 05.54 så hennes väckarklocka skränar 1 timme före min. och tidningen hade inte kommit,
och så tyckte jag att det passade att åka bil till jobbet i ruskvädret, så det blev det tid över att läsa blasken på webben + lite till som synes.
på jobbet 06.45

MVH
Hasso
Jag hoppas också att det är skicket som styr och inte milen. Min står det 10000 på numera, kört drygt 2200 mil sen jag köpte den i somras. Skicket i övrigt är kanon....

Märkligt att vissa stirrar blint på om bilen kostar 5000 mer eller mindre när man talat om den här storleken på pengar. Säger som Eddie: Har man råd att köpa bil...."

T
Jirar
323E21Terror

Du säger att utrustning inte spelar så stor roll,
där har du jäkligt fel.
Försök att sälja en relativt ny BMW T.ex 98-99 utan
klimatanläggning,stereo,alufälgar mm mm,inte det lättaste.
Eller så får du ett skitbud för bilen.
Nuförtiden vill dom flesta ha välutrustade bilar med mycket utrustning.
Alla kan inte tänka sig att lyssna på motorn hela dan tyvärr.

323E21terror
Jirar jag kan bara säga att jag fullständigt håller med dig, naturligtvis. Till saken hör att jag är såååå trött på folk som bara måste ha precis all utrustning och naturligtvis en rejäl sterio för xxxxxx kr för att de skall klara av att ratta bilen. Tex det som stör en mycket är när folk som åker med en kanske gnäller över -faaan ingen radio osv.då kan de faaan ta och åka sina surholkar själva vad det nu är för några, för i en BMW skall det inte fungera så utan det är ett njutningsmedel som bör köras av dem som inte bara anser att de skall åka i en bil från punkt A till B med hög musik (dessutom skitmusik) med tex full ac på hela tiden eller något.

Visst folk måste ju naturligtvis få ha egna åsikter (vi är ju trots allt ett fritt land..trots all röd röta som börjar härja lite väl mycket), men det är synd tycker jag at folk måste vara så himla fixerade vid diverse utrustning då detta egentligen är ett påtvingat behov som inte fanns för i samma utsträckning och då var det ingen som var i behov av någon. Mycket av denna utrustning kan verkligen ställa till med problem också och gå sönder, och jag vet många med mig som verkligen tycker att mångt och mycket är onödigt.bla min far som alltid har köpt nya BMW bilar utan utrustning och varit helnöjd eftersom en BMW skall man köra och njuta av utan en massa kring utrustning som kan vara mycket onödig i vissa fall. Det är de riktiga entusiasterna som verkligen vet hur en riktig bil skall upplevas, så bort med allt trams och in med en bra motor och chassie och en rafflande design så har man så det räcker. Tänk bara på stöldrisken med allt trams som finns i bilen???

farten är min drog
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
323 terror snackar skit!
Om jag lägger 3-400' på en ny bil så vill jag självklart ha en massa utrusning. OK att det finns onödiga tillbehör, men klima, ABS, ASC+t, airbag, är oxå tillbehör som jag inte vill va utan.(eventuellt på en M Roadster, men o andra sidan är det bara en leksak.)

Om man kollar på 7-serie....har du tänkt på vilken köpgrupp BMW vänder sig åt. Det är välbärgade MB S-klass och Lexus kunder.
Om du endast vill ha bra motor och chassie, köp då
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
en Honda 2000 (nånting) eller Mazda MX5.
323E21terror
Näe utrustning går bort :-)

farten är min drog
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Såg en 523-99 för 189.000 4000 mil skinn ecc
windahls.se Nora

MVH
Hasso
323E21terror
Hm man kanske borde modifiera det där uttrycket som säger -man får alltid vad man betalar för till -man får oftast det man betalar för, mycket bra pris men färgen lär säkert vara vit eller röd.

farten är min drog
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.