|
|
|
|---|---|
bm 175 Caddy 1.9tdi dsg-08
Caddy 2.0sdi-04 Toyota Hilux-10 Audi A4 2.0tdi Quattro-09 Bmw 530xd -08 |
Tja. Har en 325i cab -90 imporetad från tyskland 27000mil.. Men den är ny lackat och har gjorts en motor genomgång och den värkar vara i bra skick=) ny cab också fina däck sommar och vinter.. och en del saker bytt.. Länk Hur mkt kan den vara värd? Tacksam för svar.. BMWPOWER |
|
"Motorgenomgång? Kan ju betyda allt från "bytt olja" till en "total topprenovering" eller så :) Vad exakt är gjort i motorn? 27000mil...Tja,visst kan man tänka sig att det skulle sänka en "vanlig bil" en smula men jag tycker att just en E30 325i cab inte sänks så mycket pga detta faktum.. Utan det är ju skicket som främst avgör värdet. Värdet då? Normalskicket med ca 20 tusen mil "bakom sig" anser jag vara värd ca 35-45' Just din vagn ser ju ut att vara en bil som är välskött, så kanske i krokarna kring detta värde till VÅREN.. Just "dagsvärdet" är det nog svårt att "sia om". Men nu är det ju helt rätt tid att köpa däremot :) Mvh Janne. |
|
Jag har bytt alla oljer sen justerad alla ventiler, kom test alla cylindrar dom va lika=) Vart på olika bilvärkstäder och dom säger att bilen/motorn är i topp skick.. Har också en till motor till den som bara har gått 19000mil som man får med, den funkar också prima.. BMWPOWER |
| Jag skulle gissa på samma som Janne T, men -10.000:- om du ska sälja den i dagsläget. | |
Haha 10000:- tror du att jag är dumm:S fan folk som har ringt som vill ge 45000kr som den är nu !!!!!! så du vet nog inte vad du snackar om:S BMWPOWER |
| LÄS vad Pär:an skriver innan du kväker ur dig oförskämdheter. | |
|
om du får 45k så sälj den! du kommer inte kunna få ut mer, me tanke på årstiden så är den inte värd så mycket mer heller.. hittar flertal cabar i din årskull som ligger mellan 30-40 tusen och har gått under 20tusen mil..samt är ju din import från april detta år, hittar många sv sålda som säkerligen inte behöver vara värda mer, men de klingar bättre med svsåld bil..tyvärr.. som sagt, är du allvarlig när du säger att nån vill ge 45tusen så sälj den för den, bilen blir ju knappast yngre.. lycka till |
|
ja det skall jag nog göra =) Får nog inget bättre pris som ni säger.. BMWPOWER |
|
Som referens så sålde jag min 325:a cab för 53 000:-, då med renoverad motor, ca 14000 mil och väldigt påkostad för övrigt, detta var år 01! Visserligen så har priserna stannat av något sen dess men får du 45 för en nyimporterad bil som gått 27000 mil kan du vara väldigt glad! Slå till på en gång! Mvh Abbe Dagboken: Länk |
|
|
Jag vet nog vad jag snackar om mer än dig "bmw 325i cab" i alla fall... Och som referens så sålde jag min laxsilvermetallic 325:a E30 cab för 35 000:- ca 17000 mil för 3år sen, och den var inte nån nyimporterad bil heller. Gratulerar till att du får 45.000:- P.O.K för den så här på hösten/vintern. Man kan hitta en hyfsad 325 E36 Cab för 60-65 i dagsläget. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.