AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
4.000

Kolfiber huv, beställning!

Sida 1 av 3
blev lite stökigt i den andra tråden, i vilket fall som helst så drog jag vidare med detta köp på eget bevåg. Bara hoppas att man inte blir sittande på fem huvar själv.

Ja för jag sa att vi var fem personer som var intresserade och lyckades efter ett tag få ner priset en del, 4995kr/st inkl. moms får vi dom får. Det finns som sagt vara fem stycken till detta pris och dessa kan levereras under dec. månad om allt går som det ska.

Priset kommer sedan vara runt 6500kr på markanden. Så vi har ca 1500kr rabatt.

Kommer även komma gällar i kolfiber, har ej fått pris på dessa, men dom fem som köpte huvarna skall få väldigt bra pris på dessa också.

Kommer själv nog köra med kolfiber huv fast med orginal lackade gällar ngt. moddade.

Så, vilka är intresserade, finns bara fyra kvar nu då eftersom jag skall ha en!

Betalade man 50% i förskott så skulle vi få frakten gratis sen också..

Mvh D:son

Visa användare
798
ViccoA
Z3M-coupé -99
BMW E36 325 race/cup
Är intresserad om du har mer info, exakt hur mycket väger den? Har du sett prototyp? Är kvalitén bra? Hur lång garanti får vi?

Lite kuriosa: Har har hört historier om någons kompis som köpte en kolfiberhuv som gick av på mitten i 180 på autobahn och lade sig över framrutan så han knappt såg ut...

/// Viktor

Mer mos till folket
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Jag vill definitivt ha en om den är lätt och passform & funktion är som orginal. Så, boka en till mig.

Har precis i dagarna köpt en ny orginalhuv för 7300:- :-( med det är smällar som man får ta helt enkelt.

/Caspar
Passform och funktion är som orginal, skall försöka få fram vikten.

Kvaliten är bra, garantin från leverantören på produktions fel är 1år har jag för mig, skall kolla detta nogrannare.

Att den går av på mitten är nog inget som vi behöver vara oroliga för iallafall.

Vicco: kolfiber är väl styvare än aluminium och stål så det låter helt omöjligt att den skull "vika" sig. Snarare borde originalhuven vika sig...
Men det är väl bara att skriva till "Myth Busters" på Discovery så testar dem det :-)

D:son: jag är klart intresserad. Men jag "halv-säljer bilen" så jag vågar inte binda mig nu. Har jag bilen kvar över vintern så räkna med mig. Men vikten är a och o.

Caspar: varför skulle du köpa nytt original huv?

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

Z3c 4 ever!: Tänkte precis samma som du, Myth Busters brukar vilja testa det mesta? Låter helt otrolig att den skulle gå av på mitten.

Skall som sagt ta reda på vikten, nån som vet vad orginal huven väger?
Denna kommer helt klart väga mindre vet dock ej exakt än.

Ko
1.521
Koni
320is -94
M3GTR -95
Problemet med kol/glasfiberhuvar brukar vara att huvlåsen (om man inte kör med huvsprintar) bryts loss med följd att huven slår upp över rutan och taket. Även en plåthuv viker sig längs med taket om inte låset fungerar.

_______
//Niklas
D:son: jag har hört så många olika uppgiofter på huvensvikt att jag vet inte vad jag skall tro. Allt mellan 38 och 25 kg.
Men kanske kan Caspar (som har precis köpt en sån) väga den för att lösa detta mysterium...

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Jag kan kolla om lackverkstan har vikten. Att jag köpte en ny beror på den eländiga Opeln som backade in i bilen förra året. Den lagningen höll inte för ett stenskott... Spackel är klenare än plåt.. Så jag har fått ett stort hack som börjat rosta. Verkstan står för jobbet och lacken så betalar jag bara för huven.

Att jag inte köpte kolfiberhuv till detta beror på det jag frågar om ovan. Erebumis huvar som var de enda jag hittat som ser ut som orginal, avrekommenderades av svenska importören..?!?!

D:son, jag tar en. Litar på dig att passformen är bra!! Hör av dig på 08-41009782 så kan vi göra upp hur du får pengar mm..

/Caspar
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Kollade med lackverkstan. Huven väger 27,72 kg, dvs ca 20kg kan sparas med en kolfiberhuv. :-)

Vill man få ner vikten ytterliggare en hel del kan jag rekommendera G-Powers säten som väger ynka 4,5kg!! €1.500,- stycket har stoppat mig från köp.

/Caspar
Mythbusters *lol*

//Svebba
- Jag är schnell !
har pratat med tillverkaren nu, runt 10kg förhoppningsvis mindre kommer huven väga med förstärkningar och orginal fästen.

låter rimligt tycker jag.

Visa användare
798
ViccoA
Z3M-coupé -99
BMW E36 325 race/cup
Låter jättebra. =)

/// Viktor

Mer mos till folket
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Strålande!! Som sagt så vill jag ha en. Viktbesparing på 18kg mao, då kan man ju nästan tunga ner motorn med en kompressor. :-)

/Caspar
caspar: ja då borde de bli samma vikt med mer effekt :))

Ma
19
Macster
BMW M3 -01
BMW 3,0 CS -75
BMW 540 Touring -99
Jag kan också vara intresserad av en huv. Vem är det som tillverkar dom? Jag har nämligen planer på att ersätta fler delar med kolfiber....

// Macster
Ne tillverkare i Japan, kallad NK carbon. Har haft en huv till en nissan stående från dom hos garaget polaren ett tag, perfekt passform och riktigt snyggt gjort.

hej alla glada!

Det är dags för mig att i dagarna betala huvarna så dom som vill ha gratis frakt, alltså betala 50% i förskott kan börja fundera på det. Tror iallafall att du ville det caspar?

Säkra huvar
Caspar

Osäkra huvar
Macster
Vicco A
Z3c 4 ever

Ni som vill kan nå mig på 0706108097 så kan vi diskutera det hela angående betalning.

Ha det gott så länge..

Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
D:son, jag ringer Dig imorgon så kan vi göra upp. Vart håller Du till??
Caspar, håller till i Skara för det mesta =)

Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Leverans hem.. Betyder det Bert-Land eller till mitt eget hem?? Idag skulle min nya orginalhuv bli lackad.. Surt sa räven med 3 huvar till samma bil.. men vaf-n man lever bara 1 gång.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.