AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.322

Vad kan den vara värd -> E36 328

No
50
Nordan
E36 M3 3.2-1998
Vad kan den vara värd?
Länk

Nån som vet vad en original 328 97 står i?

tacksam för svar...
Sålde en original 96, sv-såld 17kmil i somras för 61kkr. Ett slutpris på 70 för denna är nog helt OK, men då skall åtminstone fälgarna ingå.
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Nordan var beredd på att det är köparens marknad nu, väldigt många bilar till salu och därför utbudet också.

Sålde min 320-97 i våras mkt fin med 17 mil på mätaren, jag begärde 63tkr men fick skambud allt från 35-50 tkr.

Lycka till med försäljningen, snygg bil du har i allafall.
bu
85
buzz
325i sedan -05 e90
65k hade jag gett max
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Personligen tycker jag att den sjunker en hel del pga. dess färg. Men det är ju naturligtvis olika vad folk tycker om den.

En bedömning av en bil tycker jag är väldigt svårt att göra av att bara se bilder. Efter att ha upplevt bilen i fråga så kan man sätta ett rättvist pris.
Men runt 77' kanske bilen i fråga kommar att gå för. Inkl. fälgar och stereo då.

Tycker allmänt att det är en extreme nedvärdering av beg. bilar (som vanligt) på denna sida, av vissa personer skall väl oxå tilläggas.

***OFF TOPIC***
Har själv haft min 328iC -97 till salu i ca 3-4 veckor nu Länk och den säljer jag nästa helg till det pris som står angivet i annonsen, alltså 120'. Blev själv riktigt förvånad när killen säger rakt ut att han tar den, utan att pruta en krona. Nästa så jag började pruta med mig själv åt honom ;).

Blev dessutom nästa budgivning om högre pris härom dagen då det ringde ytterliggare en intresserad och "tvunget" ville ha den. Skönt med folk som uppskattar skick och är beredda att betal lite extra för en bil som är välvårdad/pedantskött.

Mvh Jimmy

Min ögonsten: Länk
Kristoffer_L:s förslag låter rimligt

Bara att gratulera till din försäljning, Jimmyboy. 120tkr är oerhört bra betalt för en 328i. Själv hade ju köpt en M3 3,2 istället för de pengarna ;) Men uppenbarligen är det så att målgruppen för E36:or gillar styling och gärna betalar för det.

/Olof

Überlegenheit aus Bayern
Ji
2.380
Jimmyboy

Olof: Tackar, tycker själv oxå att det är ett bra pris för min del. och visst är det så att det finns en stor målgrupp för stylade E36:or.

Men en motsvarande M3 3,2 för dom pengarna... det skulle iaf. INTE jag vilja ha då den inte kommer att vara i motsvarande skick och/eller snik utrustad. Det faller inte mig i smak, men återigen , det är ju olika vad man tycker.

Har nämligen själv letat och letat nu i ca 4 månader efter en M3 3,2 i riktigt fint skick som ska ersätta 328:an och det har ännu inte, efter ett antal provkörningar, dykt upp någon som motsvarat mina krav på skick och utr. Och då pratar vi om M3:or som står i allt från 179 000kr och nedåt.

Mvh Jimmy

Jimmyboy:

Möjligt att min prisbild är skev eller att dina krav är ofattbart höga, men man behöver iaf inte slänga på så många tiotal tusen kronor enligt min uppfattning. Sen tycker jag i princip det räcker med skinn/alcantara och AC i en M3. Det är ju inte en komfortvagn. Nu ska vi inte glida för långt från ämnet men har du exempelvis kikat på denna Länk? Förefaller fräsh...

/Olof

Überlegenheit aus Bayern
Ji
2.380
Jimmyboy

Olof

Nä det är sant, priset är helt beroende på hur mycket lull lull man vill ha i sin M3. Och javisst min krav är högt ställda men så ska det oxå förbli, snart dyker den rätta M3:an upp och då klipper jag den ;).

Just den du länkar till har jag kollat på, och ägaren va trevlig. Men den har inte den utr. som jag söker plus att det är en 96:a som jag av rena principskäl inte vill köpa då jag ej vill byta ner mig i årsmodell.

Mvh Jimmy

ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Jimmyboy, grattis till försäljningen! Köparen fick säkert en bil över medelskick men har har ju och andra sidan betalat som för en E46 323/328ci....
Ji
2.380
Jimmyboy

jaken...

Återigen, visst kan man få en 323/328 E46 el. M3 3,2 för dom pengarna men EJ i det skicket och/eller med den utr. Så är det man får vad man betalar för. Har man en riktigt välvårdad bil så gäller det att hitta en köpare som uppskattar det, annars sjuker priset.

C.
749
C.Svensson
320iT-06 E91

Grattis Jimmyboy!! Måste kännas oerhört skönt att få ut så mycket av de pengarna du lagt ner på bilen. Men du ska nog inte ropa hej förren affären är i hamn, om den nu inte är det vill säga. Finns många snackare som lovar mycket när det gäller bil bilaffärer. Lycka till i jakten på din M3.

Ps, stod och skuggade dig med min E28 i korsningen vid videoaffären på malmövägen för ett tag sedan...:)

" tvätta, tvätta, tvätta.... "

Länk

Ca 80k som den är.
Ca 70tkr utan fälgar och stereo.
Ji
2.380
Jimmyboy

C.Svensson: Nä det är sant, man ska ju aldrig säga aldrig. Affären är ej över än. Köparen ville hämtat bilen för ca 1 vecka sedan men jag har sagt att jag ej släpper 328:a förrens jag hitat en likvärdig M3. Nu ser det dock ut som om jag gjort det men då jag ej sett bilen i verkligheten än så återstår det att se. Är jag småkrångligt just nu... svar ja! ;)

C.
749
C.Svensson
320iT-06 E91

>Jimmyboy
Det låter intressant med din eventuellt nya M3, har du någon länk eller är den lite småhemilg kanske? Hur har du tänkt att lösa försäkringsbiten, det är ju inte helt billigt när man bor i Hbg. Småkrånglig. ja det låter så...:) Kan ju vara svårt att stå utan bil ett tag om man behöver den till vardags.

" tvätta, tvätta, tvätta.... "

Länk

ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Du verkar ha hittat en ihärdig köpare jimmyboy, sälj bilen innan han ångrar sig!
e3
274
e36328i
328i limo -96
jag skulle nog vilja säga att prisspannet på e36 328 går från ca 35-110tkr (grattis jimmyboy :) beroende på skick, historik och utrustning. Men många på detta forum har låst sig vid 60tkr och det är väl där dem flesta bör ligga, men man ska ju ändå inte klassa ner dom bilar som faktiskt är pedantskötta och i många fall kan vara mycket mer att ha än en halvrisig e46, har själv köpt min 328 för ett halvt år sedan och gett 90tkr för den, men då är det också kul att få höra att folk tycker att man har en fräsch bil och framför allt att känna det själv.
Jimmyboy: Antar att det är mig du syftar på när du skriver om personer som konsekvent nedvärderar...

Jag kan inte säga annat än grattis till ett extremt bra försäljningspris, om nu affären går igenom. 120kkr för en E36 coupe -97 är ett i mitt tycke vansinnigt överpris, oavsett hur mycket plastikkirurgi bilen genomgått.
Du måste ha sprungit på en entusiast som verkligen uppskattar din personligt stylade bil, sälj fort innan köparen inser att han kan köpa 328 E46 99/00 med dubbelvanos för samma pris!
Jimmyboy

Ett STORT grattis till ett sjukt bra slutpris på en E-36'a 328!
Håller också med Jaken, sälj för tusan innan det går upp för köparen
att han antagligen kommer köpa den dyraste dylika länge.

Att det finns folk som är villiga att betala kanske 30% mer för en bil än andra liknande i samma ålder/mil för att bilen är extra fin osv tvivlar jag inte på även om det är ruskigt svåra att hitta....

Har själv haft ruskigt fina bilar till salu som folk på telefon bara jämför priset på med halvrisiga nyimporterade ras. Och det är ju svårt att bevisa en bils exceptionella skick över telefon. Vem vet du kanske har "Hassoskick" på bilen och den är värd den pengarna din spekulant är villig att betala.
Min erfarenhet är att det är lättare att sälja en skitbil riktigt billigt än en fulldok , pedantskött bil i toppskick dyrt.

Jag skulle ju personligen hellre välja en E-46 i bra bruskick än en E-36 i utställningskick eftersom E-36'an känns uråldrig i jämförelse.

sw
Ang bilen det frågas om i tråden tycker jag den är värd max 70"
med 18" fälgarna.

sw
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.