|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken antyder. Jag har en Compact -94 som har rullat 23 300 mil. Hur långt kan en sån bil egentligen rulla? Förutsatt att man byter oljan enligt service intervallen. Har köpt en annan bil och är i valet o kvalet om vi ska behålla compacten till min sambo. Hoppas ni kan hjälpa mig med svar. Mvh Kristoffer | |
parolof |
omöjligt att besvara en sådan fråga, kör så länge det går och serva den riktigt så håller den nog länge till |
|
Jag skulle inte bli förvånad om den klarade en bra bit över 100000mil, självklart med rätt skötsel/reparationer, hur är skicket i dag? Jag körde en 89:as 535i, som 1994 hade rullat 30000mil, i dag? 45000mil, den hade lika gärna kunnat ha rullat 15000mil, inget som tydde på att den snart behövde skrotas, bara som ett exempel. Mvh Stephan |
|
|
Beror på vad du anser att gränsen för reparationer går. Allt blir ju slitage delar till slut. Allt som kan gå sönder går sönder till slut. Men små bakhjulsdrivna bilar är ju dom som brukar hålla längst. 40 000mil utan allt för stora reparationer ska inte va nå problem om servicen sköts och man byter delar i tid. Men kom ihåg att tiden sätter sin tand i saker också. |
|
|
En BMW skall väl inte vara sämre än en SAAB. Här är en massa SAAB:ar som gått långt. Den längsta över 210.000 mil Länk Och här är Irv Gordon som själv kört sin VOLVO P1800 säkert över 370.000 mil nu: Länk Så det är bara att sköta om bilen och köra på! Per L |
|
|
Min ena Porsche 944 har gått 49300 mil och känns inte slut på något vis i motor och växellåda. Din BMW går säkert lika långt bara man sköter om den, förebyggande underhåll är grejen. //Magnus |
|
| Tack, det är lite det jag var intresserad av att höra =). Vi snackar ca 5-6000 mil till alltså två till tre år. Efter det blir det en nyare bil... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.